

Dienos šviesos vis mažiau, lauke pradeda vėsti, o padangų montavimo dirbtuvėse jau viskas užimta... Tai pirmas ženklas, kad artėja žiema ir pats metas keisti padanas.
Visiems iškyla klausymas, kodėl reikia kesiti vasarines padangas į žiemines padangas? Internete rasite daug straipsnių, kodėl reikia keisti ir kaip tai yra svarbu Jūsų saugumui.
Tačiau mes norime sutaupyti Jūsų laiką ir paruošėme svarbiausias žieminių padangų savybes, kurios garantuos Jūsų vairavimo saugumą.







Jau žinome, kokių tipų žiemines padangas galime montuoti į savo automobilį, todėl dabar pakalbėkime šiek tiek apie slėgį. Tinkamas slėgis padangose yra labai svarbus ne tik važiavimo saugumui, bet ir pačių padangų patogumui bei ilgaamžiškumui. Pernelyg pripūtus padangas, protektoriaus centras per anksti susidėvi.
Nepakankamas pripūtimas nėra „geresnis“ – priešingai, nes be priešlaikinio susidėvėjimo (šiuo atveju – šoninės protektoriaus dalys), kyla pavojus perkaitinti padangą, nes važiuojant dideliu greičiau ji gali plyšti. Dėl šios priežasties slėgis neturėtų būti nei per didelis, nei per mažas.
Nėra vienos universalios vertybės, tinkančios kiekvienam automobiliui. Tačiau dabar jums nereikia naršyti automobilių enciklopedijoje ieškant informacijos. Teisingas vertes galite rasti automobilio vadove arba lipduke, kuris paprastai yra priklijuotas prie vairuotojo durelių statramsčio arba vidinėje degalų bako dangtelio pusėje.
Svarbu tai, kad kiekvienam automobiliui reikia atitinkamai sureguliuoti padangų slėgį, atsižvelgiant į naudojimo tipą. Paprastai dėl didesnio automobilio apkrovimo ir ilgesnio važiavimo greitkelyje gali prireikti didesnio slėgio padangose.

Tikriausiai žinote, kaip atrodo padanga... bet ar galite iššifruoti, kokie ženklai ir simboliai yra ant žieminės padangos šono? Tarp šių ženklų ir simbolių rasite informaciją apie gamintojo pavadinimą, padangos modelį ir dydį, vidaus ir išorės žymėjimą (asimetrinių padangų atveju), taip pat pagaminimo datą (DOT).
Nors apie padangos modelį ir gamintoją šiuo metu nelabai ką galime pasakyti, nes tokiose situacijose kiekvienas atvejis turi būti vertinamas individualiai, tačiau verta atkreipti dėmesį į bene svarbiausią iš žymenų, t.y., dydį.
Tikriausiai ant padangos šono pamatysite skirtingas šio rašto konfigūracijas: 205/45/R17 91V.

Ne mažiau svarbus žymėjimas yra pagaminimo data, kurią galima perskaityti iš keturženklio DOT (Department of Transportation) kodo, esančio ant padangos šono. Pirmieji du skaitmenys nurodo savaitę, o kiti du skaitmenys – metus, kuriais metais buvo pagaminta padanga. Pavyzdžiui, kodas 4118 reiškia, kad padanga buvo pagaminta 2018 m. 41 savaitę.
Kiekviena žieminė padanga yra pažymėta etikete su pagrindine informacija apie jos parametrus. Etiketės išvaizda yra standartizuota pagal ES reglamentus, iš jos galite perskaityti:
- gamintojo pavadinimas
- dydis
- degalų sąnaudų indeksas
- stabdymo ant šlapios dangos
- triukšmo indeksas
Neskaitant triukšmo lygio – šie duomenys pateikiami sutartinai (priskiriant vienai iš kelių kategorijų), ES etiketės leidžia greitai ir paprastai palyginti kelis skirtingų gamintojų modelius, nesigilinant į techninę dokumentaciją.

Turime atsakymą į dar vieną svarbų klausimą: kaip atpažinti, kad esamos žieminės padangos neužtikrins tinkamo vairavimo saugumo lygio. Žinoma, jūsų padangų meistras jums apie tai pasakys, kai atvyksite pas jį pakeisti, tačiau žemiau yra būdas tai patikrinti patiems.

- patikrinkite protektorių
Naujų žieminių padangų protektoriaus gylis paprastai yra nuo 8 iki 9 milimetrų – priklausomai nuo modelio. Taisyklės leidžia eksploatuoti, jei padangos vis dar turi bent 1,6 milimetro protektoriaus – tačiau praktiškai žiemos sąlygomis to tikrai neužtenka. Todėl manoma, kad žiemines padangas reikėtų keisti naujomis, jei protektorius pasidaro mažesnis negu 4,5 milimetro.

- mechaniniai pažeidimai
Žieminės padangos yra veikiamos mechaninių pažeidimų. Ne visada žinote, ką rasite po šviežia sniego danga... Žinoma, daugeliu atvejų užtenka ir vizito pas padangų specialistą. Tačiau pasitaiko tikrai rimtų pažeidimų, kurie dažniausiai nutinka padangos šonui – pavyzdžiui, susidaro burbuliukai, įtrūkimai ar sienelės plyšimas. Tokio tipo žala yra visiškai nepataisoma. Todėl prieš eidami į padangų remonto dirbtuvę patikrinkite, ar padangose nėra burbuliukų ar įtrūkimų.
Dabar sužinokite, kaip jomis rūpintis!
Svarbiausia palaikyti tinkamą padangų slėgį. Be to, patartina vengti paviršiaus pažeidimų arba esant galimybei sumažinti greitį – jei nežinote, kaip gali pasikeisti paviršius po sniegu. Panaši pastaba galioja, pavyzdžiui, važiuojant šalia kelkraščių – tai daryti reikia nedideliu greičiu ir pakankamai atidžiai.
Taip pat geras įprotis naudoti specialias padangų priežiūros priemones. Dažnai būna lengvai užtepamo aerozolio arba putų pavidalo, be to, kad apsaugoti gumą nuo greito senėjimo, jie taip pat suteikia papildomą vizualinį efektą, nes „pajuoduoja“ padangas, todėl jos atrodo beveik kaip naujos.
Turėtumėte visiškai vengti statyti ir laikyti žiemines padangas vietose, užterštose įvairiomis cheminėmis medžiagomis, tokiomis kaip alyvos ar tepalai. Šios medžiagos labai žalingai veikia padangas.
