Paskelbimo data: 2024-11-25

Ar automatinė pavarų dėžė „Powershift“ yra verta dėmesio?

Automatinės pavarų dėžės turi daug šalininkų. Pagrindinė automatinės pavarų dėžės nauda – didesnis vairavimo komfortas, ypač miesto sąlygomis. Viena jų rūšių yra „Powershift“. Tai dviejų sankabų pavarų dėžė, garsėjanti greitu pavarų perjungimu. Ar dėžė „Powershift“ yra verta dėmesio? Koks jos patvarumas? Kiek kainuoja dėžės „Powershift“ remontas? Sužinokite atsakymus į šiuos klausimus.

Dviejų sankabų automatinės pavarų dėžės užkariavo automobilių rinką XXI amžiaus pradžioje. Jų pradininkas buvo koncernas VAG, kuris 2003 metais išleido į rinką automatinę pavarų dėžę DSG. 2008 metais pristatyta pavarų dėžė „Powershift“ buvo „Ford“ koncerno atsakas. Šiuo metu beveik visi gamintojai savo asortimente turi dviejų sankabų automatinių pavarų dėžių. Šį sprendimą galima rasti daugybėje modelių – nuo miesto automobilių iki SUV ir sportinių automobilių.

Didesnis vairavimo komfortas turi kainą. Perkant automobilį už automatinę pavarų dėžę dažniausiai tenka gerokai primokėti. Panašiai atrodo situacija prireikus pavarų dėžę „Powershift“ remontuoti – tai nėra pigu. Kur galima rasti „Powershift“? Šios pavarų dėžės montuojamos ne tik „Ford“ konstrukcijose, bet ir švedų markės „Volvo“ automobiliuose.

Iš šio straipsnio sužinosite:

• kas tai yra pavarų dėžė „Powershift“;

• kokia yra šios pavarų dėžės konstrukcija ir koks jos veikimo principas;

• kiek ilgai atlaiko dėžės „Powershift“;

• kas genda pavarų dėžėse „Powershift“;

• kiek kainuoja dėžės „Powershift“ remontas;

• kaip papildomai pasirūpinti pavarų dėže „Powershift“.

Kas tai yra pavarų dėžė „Powershift“?


Dviejų sankabų automatinė pavarų dėžė – tai koncernų „Ford“ ir „Volvo“ bei pavarų dėžių gamintojos įmonės „Getrag“ bendradarbiavimo rezultatas. Pavarų dėžė „Powershift“ pasižymi kompaktiška sandara, žemu svoriu bei greitu pavarų perjungimu. Ši pavarų dėžių rūšis naudojama populiariuose „Ford“ modeliuose, pvz., „Focus III“, „Mondeo IV“, „Kuga II“ ar „S-Max I“. Pavarų dėžė „Powershift“ taip pat naudojama daugelyje „Volvo“ modelių, pvz., C30, S40 ar V50.

Kaip veikia pavarų dėžė „Powershift“? Ji tolygiai perduoda variklio generuojamą galią ir sukimo momentą. Anot vartotojų, pavaros į aukštesnes perjungiamos kur kas greičiau nei į žemesnes, tačiau šis sprendimas kartais turi patvarumo problemų.




Pavarų dėžės „Powershift“ sandara ir veikimo principas


Dėžės konstrukcija yra paremta mechanine dėže, kurioje įmontuotas automatinis prekių ženklo „Luk“ sankabos modulis su dviem diskais. Būtent dėl to ji vadinama dviejų sankabų dėže. Kiekvienas diskas yra sujungtas su individualiu įeinančiuoju velenu – abu jie sukasi vienas kitame.

Vienu disku naudojasi porinės pavaros bei atbulinės eigos pavara, o kitas diskas skirtas neporinėms pavaroms. Sukimo momentas yra perduodamas per sankabos diskus. Kai vienas jų yra aktyvus, kitas yra pasiruošęs perjungti pavarą į aukštesnę arba žemesnę. Sankabų darbą valdo elektrohidraulinis modulis.

Pavarų dėžė „Powershift“, skirta galingesniems varikliams, turi dvi vadinamąsias šlapias sankabas, veikiančias hidraulinėje alyvoje. Visi pavarų dėžės komponentai tepami viename alyvos kontūre. Maksimalus sukimo momentas, kurį gali perduoti dėžė „Powershift“, siekia 450 Nm.

Mažesniuose modeliuose, pvz., „Ford Fiesta“, naudojamos pavarų dėžės „Powershift“ su sausų diskų sankabų komplektais. Sistemos darbas yra valdomas elektriniu būdu naudojant variklius arba magnetines sistemas.

Kiek atlaiko pavarų dėžės „Powershift“?


Suku vienareikšmiškai atsakyti į klausimą, tiek atlaiko dėžė „Powershift“. Protingai naudojamos pavarų dėžės gyvybingumas gali siekti net 200 tūkst. km arba (kaip rodo praktika) ir daugiau. Norint pasiekti tokią didelę ridą be kišimosi į dėžės komponentus, būtina atminti apie tinkamą eksploataciją ir priežiūrą. Priešingu atveju gyvybingumas gali gerokai sumažėti.

Su „Powershift“, kaip ir kiekviena automatine pavarų dėže, reikia atitinkamai elgtis: vengti staigaus greitėjimo iš karto paleidus automobilio variklį. Transmisinė alyva, kuri užtikrina visų mechaninių komponentų tepimą, reikalauja šiek tiek laiko, kad pasiektų optimalią temperatūrą.




Sunkiomis sąlygomis dviejų sankabų pavarų dėžėms laikomas sportinis vairavimo stilius, taip pat ilgai trunkantis važiavimas mažu greičiu, pvz., per spūstis arba velkant priekabą. Tokiais atvejais pavarų dėžė gali perkaisti. Tuomet, norint sumažint dėžės komponentų temperatūrą, būtina sustabdyti transporto priemonę, įjungti neutralią pavarą ir palikti veikiantį variklį. Dažniausiai po kelių minučių pavarų dėžė būna pasiruošusi tęsti darbą.

Pagrindinis pavarų dėžių „Powershift“ priežiūros veiksmas – reguliarus alyvos keitimas. Kartu su alyva iš agregato vidaus pašalinamos metalo drožlės ir karbonizacijos produktai. Taip pat reikia atminti, kad alyvoje būna savybes gerinančių priedų, tačiau eksploatacijos metu jie praranda savo savybes, todėl negalima delsti keisti alyvos automatinėse pavarų dėžėse. Mechanikai rekomenduoja ją keisti kas 60 tūkst. km „Powershift“ dėžių atveju. Tai yra susiję su išlaidomis, kurios gali siekti apie 230 EUR, bet tai leidžia pailginti pavarų dėžės gyvavimą ir ilgesnį laiką išvengti brangaus remonto.

Kas genda pavarų dėžėse „Powershift“?


Nors dėžės „Powershift“ dažniausiai gauna daug teigiamų vertinimų dėl komforto ir aukšto lygio veikimo, jų konstrukcija turi kur kas daugiau trūkumų nei konkuruojančios pavarų dėžės DSG. Kokioms problemoms turi būti pasirengę dviejų sankabų pavarų dėžių, montuojamų daugelyje „Ford“ ir „Volvo“ modelių, naudotojai?

Svarbus pavaros „Powershift“ komponentas yra virpesių slopintuvas, t. y. dviejų masių smagratis, kuris, panašiai kaip visi mechaniniai dėžės komponentai, veikia transmisinėje alyvoje. Automatinės pavarų dėžės transmisinė alyva cirkuliuoja viename kontūre, o tai reiškia, kad drožlės arba kiti smulkūs elementai iš besidėvinčio virpesių slopintuvo pasiekia kitus pavarų dėžės „Powershift“ komponentus, taip pat gali pažeisti dviejų masių smagratį.




Metalo drožlės transmisinėje alyvoje gana greitai paveikia mechatronikos, magnetų ir jutiklių kondiciją, dėl to dėžė pradeda veikti vis blogiau. Dažnas virpesių slopintuvo pažeidimo požymis būna trūkčiojimas perjungiant pavaras. Tuo pat metu gali laikinai dingti porinės, neporinės arba atbulinės eigos pavaros. Jei pastebėsite tokius požymius savo automobilyje, kuriame sumontuota pavarų dėžė „Powershift“, kuo skubiau nuvykite į patikimą autoservisą, kuris specializuojasi automatinių pavarų dėžių remonte. Problemų nepaisymas atsilieps vėliau – prireiks gerokai daugiau išlaidų remontui.

Nepatvaraus sukamųjų virpesių slopintuvo problema buvo išspręsta 2015 metais, kai buvo pristatyta antros kartos pavarų dėžė „Powershift“. Dėl konstrukcinių pakeitimų anksčiau minėtos problemos nebesikartoja automobiliuose „Ford“ ir „Volvo“ su naujos kartos pavarų dėžėmis.

Kiek kainuoja „Powershift“ remontas?


Reguliarus alyvos keitimas šios rūšies dviejų sankabų pavarų dėžėse leidžia gerokai pailginti jos gyvavimo laikotarpį. Tačiau įsidėmėtina, kad galų gale pirmosios kartos pavarų dėžė vis vien turės problemų dėl alyvoje esančių metalo drožlių.

Darbų apimtis ir dalių, reikalingų pavarų dėžės remontui, kiekis priklauso nuo jos pažeidimo lygio. Vien sankabų modulio su virpesių slopintuvu pakeitimas dažniausiai tik trumpam ir iš dalies išsprendžia problemas. Drožlės, vis dar esančios dėžės viduje, netrukus vėl ims trikdyti dėžės darbą. Nepaisant nemažų išlaidų, gedimas nebus iki galo pašalintas.

Norint tinkamai atlikti remontą, kuris leistų įveikti net 200 tūkst. km, būtina visiškai išardyti pavarų dėžę. Tik tokiu būdu įmanoma kompleksiškai išvalyti drožles iš visu komponentų. Pasitaikius progai verta patikrinti guolių tarp sankabos velenų būklę. Rekomenduojama pakeisti transmisinės alyvos filtrą.

Kompleksinio pavarų dėžės „Powershift“ remonto kaina dažniausiai siekia nuo 1600 iki 2600 EUR. Tai yra nemaža suma, kuri senesnių automobilių atveju gali sudaryti nemažą procentą jo vertės. Tačiau tik kompleksinis pavarų dėžės remontas leidžia visiškai atkurti jos funkcionalumą ir užtikrinti patikimą eksploataciją ilgam laikui.

Eksperto nuomonė


„Dviejų sankabų automatinė pavarų dėžė „Powershift“ gerokai padidina vairavimo komfortą, kai ji yra tvarkinga. Ji ypač greitai perjungia pavaras į aukštesnes. Perjungiant pavaras į žemesnes, pavarų dėžės reakcijos laikas būna kiek ilgesnis. Tačiau „Ford“ konstrukcija yra problematiškesnė, palyginti su VAG koncerno automatine pavarų dėže DSG, kuri neturi silpnybių“, – teigia ekspertas iš „Inter Cars“.

Pavarų dėžės „Powershift“ patvarumui turi įtakos jos eksploatacijos būdas. Taip pat negalima pamiršti reguliariai keisti transmisinę alyvą. Perkant automobilį su šios rūšies dėže verta paieškoti automobilių, pagamintų po 2015 metų, nes naujesnės kartos pavarų dėžė laikoma kur kas patvaresne. Rinkdamiesi automobilį su pirmos kartos pavarų dėže „Powershift“, prieš pirkimą kruopščiai patikrinkite pavarų dėžės veikimą. Dažniausiai saugesnis pasirinkimas – automobiliai su silpnesniais varikliais ir mažesniu sukimo momentu.

Kaip papildomai pasirūpinti pavarų dėže „Powershift“?


Panašiai, kaip ir kiekviename automobilyje, modeliuose su automatinėmis pavarų dėžėmis reguliarus alyvos papildymas yra labai svarbus tinkamam variklio veikimui. Tam galite pasirinkti transmisines alyvas. Šie produktai sudaro pavarų dėžių apsaugą ir pailgina jų gyvavimo laiką. Automobilių pavarų dėžės – tai įrenginiai, kurie kartais sugenda. „Inter Cars“ asortimente rasite alyvą, kuri užtikrins sklandų tiek pavarų dėžės, tiek diferencialų veikimą jūsų mėgstamiausiame automobilyje!

Reguliarus alyvos keitimas pavarų dėžėje leidžia gerokai pailginti jos eksploatacijos laikotarpį. Susipažinkite su transmisijų alyvomis ATF „Inter Cars“ asortimente. Naudodamiesi intuityvia paieškos programa lengvai rasite tepimo priemonę automatinei dviejų sankabų pavarų dėžei, sumontuotai jūsų automobilyje.

Santrauka


Iš šio straipsnio sužinojote, kas tai yra pavarų dėžė „Powershift“ ir koks yra jos veikimo principas. Jei esate automatinių dėžių mėgėjas, greitas pavarų perjungimas, be abejo, bus didžiausias privalumas, kuris lems šio modelio pasirinkimą. Automatinės pavarų dėžės labai greitai tapo populiarios, nes jos suteikia patogumą ir gerokai kilstelėja automobilio vairavimą į aukštesnį lygį. Jei turite abejonių dėl automatinės pavarų dėžės „Powershift“ pirkimo, tikimės, kad šis straipsnis suteikė jums daug informacijos, kuri padės priimti sprendimą perkant.

Dažnai užduodami klausimai (FAQ)


Ar kiekviena dėžė „Powershift“ turi problemų su dviejų masių smagračiu?

Pavarų dėžėse „Powershift“, gamintose 2008–2015 metais, buvo naudojami sankabų moduliai, integruoti su dviejų masių smagračiais. Kadangi diskai ir virpesių slopintuvas veikia alyvoje, metalo drožlės ir kiti smulkūs dviejų masių smagračio elementai kenkia kitiems komponentams. Ši problema išspręsta tik kuriant antrą automatinių pavarų kartą – jos buvo montuojamos nuo 2015 metų.

Kas kiek laiko reikia keisti alyvą pavarų dėžėje „Powershift“?

Rekomenduojamas transmisinės alyvos keitimo intervalas dviejų sankabų automatinėse dėžėse „Powershift“ yra 60 tūkst. km. Alyvos keitimas dinaminiu metodu yra ypač efektyvus.

Ar visos automatinės pavarų dėžės automobiliuose „Volvo“ yra „Powershift“?

Pavarų dėžė „Powershift“ naudojama tose „Volvo“ markės transporto priemonėse, kurių variklių darbinis tūris – iki dviejų litrų. Didesni varikliai, naudojami SUV automobiliuose arba limuzine S80, naudoja klasikines hidrokinetines „Aisin“ prekių ženklo pavarų dėžes.