Paskelbimo data: 2024-12-23

Degiojo mišinio uždegimo trikdžiai: požymiai, priežastys ir šalinimo būdas

Jei degiojo mišinio uždegimas variklyje sutrinka, tai turi įtakos ne tik važiavimo efektyvumui, bet ir gali būti kitų rimtų gedimų priežastis. Šis sutrikimas gali tikrai apsunkinti važiavimą, o laikui bėgant tai gali išaugti į rimtą gedimą, kuris nebeleis naudotis transporto priemone. Tačiau reikia turėti galvoje, kad uždegimo trikdžiai pasitaiko tik transporto priemonėms su benzininiais varikliais, nes tik šie varikliai turi uždegimo sistemas.

Iš šio straipsnio sužinosite:

• kas tai yra degiojo mišinio uždegimo trikdžiai;

• kokios yra šio uždegimo trikdžių priežastys;

• kokie yra tokių trikdžių požymiai;

• kaip suremontuoti automobilį sutrikus uždegimui;

• kaip pasirūpinti uždegimo sistemos elementais.

Degiojo mišinio uždegimo trikdžiai: kas tai yra?


Prieš išsiaiškindami, kas yra uždegimo trikdžiai, privalote suprasti, kaip veikia automobilio uždegimo sistema. Variklyje degalų ir oro mišinys nukreipiamas į cilindrus. Tam, kad variklis pradėtų veikt, reikalingas sprogimas. Mišiniui uždegti naudojama uždegimo sistema. Kaip tai vyksta? Uždegimo sistema turi būti labai preciziškai ir sklandžiai koordinuota su stūmoklio padėtimi cilindre. Dėl to viskas, kas vyksta visos sistemos viduje, turi būti tiksliai suderinta su alkūninio ir paskirstymo velenų padėtimis.

Senesnėse transporto priemonėse buvo naudojama sistema, kurioje atitinkamų parametrų srovė buvo generuojama vienguboje uždegimo ritėje. Po to ji buvo nukreipiama į mechaninį uždegimo skirstytuvą. Jis susidėdavo iš skriejiko (piršto), pritvirtinto prie paskirstymo veleno, ir skirstytuvo gaubtelio. Skirstytuvo pirštas perduodavo srovę atskiriems gaubtelio kontaktams. Aukštos įtampos laidai eidavo nuo kiekvieno kontakto prie atskiros uždegimo žvakės. Kai srovė pasiekdavo žvakę, nuo elektrodų peršokdavo kibirkštis ir taip būdavo uždegamas degalų ir oro mišinys.

Naujuose automobiliuose uždegimo sistema yra gerokai supaprastinta, atsisakyta gendančių mechaninių elementų. Kiekvienai uždegimo žvakei naudojama atskira uždegimo ritė, kurios veikimą elektroniniu būdu reguliuoja variklio veikimo valdymo kompiuteris. Apatinė ritės dalis yra sujungta su uždegimo žvakės antgaliu. Taip naudojamos blokuojančios ritės su 3 arba 4 ritėmis (priklauso nuo cilindrų skaičiaus). Jos sudaro vadinamąjį blokuojantį komponentą. Kiekviena ritė turi išėjimą, skirtą visoms žvakėms.

Jau žinote uždegimo sistemos sandarą ir jos veikimo principą, todėl galime atsakyti į klausimą, kas tai yra uždegimo trikdžiai. Taigi šis reiškinys atsiranda tuomet, kai į degimo kamerą patekęs degalų ir oro mišinys neužsidega. To priežastis – nesusidaranti kibirkštis nuo uždegimo žvakių. Uždegimo trikdžiai gali pasireikšti tiek viename, tiek keliuose cilindruose.

„Žodis „trikdžiai“ šio gedimo atveju yra labai pagrįstas, nes variklio veikimui svarbiausia yra ritmas. Visi elementai yra tarpusavyje suderinti ir veikia nustatytu eiliškumu. Šis ritmas būtinas, kad variklis tinkamai veiktų, o tai lemia ir visų automobilio sistemų veikimą. Jei kuriame nors cilindre atsiranda nesklandumų, automobilis praranda pagreitį. Tai atsiliepia ir visam variklio veikimui“, – paaiškina ekspertas iš „Inter Cars“.



Uždegimo trikdžių priežastys


Dėl ko atsiranda uždegimo trikdžiai? Šio sutrikimo priežastys gali būti labai įvairios. Pirmoji jų – pačios sistemos problema. Uždegimas spaudant greičio pedalą gali sutrikti dėl pažeistų žvakių, ritės arba aukštosios įtampos laidų įtrūkimų. Taip pat tokius trikdžius gali sukelti netinkamas vieno minėtų elementų nustatymas. Dėl to prarandamas variklio ritmas ir degimas būna per ankstyvas arba pavėluotas.

Kita uždegimo trikdžių priežastis gali būti degalų tiekimo arba jų maišymo proceso sutrikimai. Kada tai nutinka? Uždegimo trikdžiai gali atsirasti dėl degalų purkštuvų užterštumo. Prie priežasčių taip pat gali būti priskiriami netinkamai veikiantys elektromagnetiniai vožtuvai, nesandari įsiurbimo sistema arba užsikimšęs oro filtras. Jei visi šie elementai veikia gerai, tuomet taip pat verta patikrinti oro srauto matuoklį, sklendės padėties jutiklį bei tuščiosios veikos reguliavimo vožtuvą.

Dar viena galima uždegimo problemų priežastis – degimo kameros nesandarumas. Kas yra atsakingas už šį pažeidimą? Dažniausiai tai nutinka dėl išdegusio vožtuvo, stūmoklio arba cilindro galvutės tarpiklio. Netinkamą sistemos veikimą gali sukelti ir blogai sureguliuotas vožtuvas, pažeistas stūmiklis arba netinkamai nustatytas vožtuvų paskirstymas.

Kokie yra uždegimo trikdžių požymiai?


Laimė (jei apskritai galima kalbėti apie laimę transporto priemonės gedimo atveju), uždegimo trikdžių požymiai yra labai būdingi, todėl gana lengva atpažinti šią problemą. Pagrindiniai jų – tai veikiančio variklio triukšmas, virpesiai, einantys per visą automobilį, arba variklio trūkčiojimas tuščiosios veikos metu. Taip pat galima pajusti išmetimo sistemos vibraciją. Uždegimo trikdžių požymiai gali būti skirtingi, jie priklauso nuo įvairių sąlygų. Apie ką būtent kalbama?

Trikdžiai šaltame variklyje


Jų atsiranda, kai bandote užvesti variklį po ilgesnės pertraukos, pavyzdžiui, po nakties, kai ryte reikia važiuoti į darbą. Pirmosiomis akimirkomis variklis gali veikti netolygiai. Problema išnyksta, kai variklis įkaista. Uždegimo trikdžius šaltame variklyje gali sukelti žema kompresija, todėl būtina patikrinti stūmoklių žiedus ir vožtuvus, taip pat kompresiją atskiruose cilindruose.





Trikdžiai įšilusiame variklyje


Uždegimui sutrikus jau įšilusiame variklyje požymiai bus visiškai kitokie. Dažniausiai tai vibracija, juntama tiek stovinčiame, tiek važiuojančiame automobilyje. Galite pastebėti galios kritimą arba intensyvų dūminimą iš išmetamojo vamzdžio. Taip pat prietaisų skydelyje gali užsidegti kontrolinė lemputė „Check Engine“. Uždegimas šiltame variklyje gali sutrikti dėl įsiurbimo sistemos nesandarumo: per kokį nors plyšį į variklį prasiskverbia oras, kurio ten neturėtų būti.

Trikdžiai tuščiosios veikos metu


Panašūs į minėtus uždegimo trikdžių požymiai juntami ir automobilio tuščiosios veikos metu. Priežastis taip pat gali būti įsiurbimo sistemos nesandarumas. Jei ši sistema tvarkinga, bet uždegimo trikdžių tuščiosios veikos metu vis vien pasitaiko, reikia patikrinti uždegimo sistemos elementus: rites, aukštosios įtampos laidus bei uždegimo paskirstymo aparatą.

Kaip pašalinti uždegimo trikdžius?


Uždegimo trikdžiai, juntami spaudant greičio pedalą, kaip ir kiekvienoje kitoje situacijoje, – tai problema, kurios negalima nepaisyti. Gedimas turės įtakos ne tik kelionių komfortui – tai gali pasibaigti visišku automobilio sustojimu. Ką daryti, jei įtariate uždegimo trikdžius? Kaip pašalinti gedimą?

1-as žingsnis


Dažniausiai viskas atliekama trimis paprastais žingsniais. Pirmasis jų – tai problemos diagnostika. Kaip pastebėjote, uždegimo trikdžių priežasčių būna gana daug. Taigi, kaip patikrinti, kuris elementas sukelia sistemos veikimo trikdžių? Pakanka prijungti automobilį prie diagnostikos kompiuterio. Tam prireiks specialių laidų bei programinės įrangos, todėl, ko gero, neišvengsite apsilankymo autoservise.

2-as žingsnis


Serviso darbuotojas, prijungęs prie lizdo OBD2 atitinkamą įrenginį, galės nuskaityti klaidos kodą. Tai leis įsitikinti, kad už variklio veiklos sutrikimą atsakingi būtent uždegimo trikdžiai, o ne kitas gedimas. Diagnostikos kompiuteris taip pat padės išsiaiškinti, kuris elementas kelia problemų (pavyzdžiui, kuris cilindras veikia netinkamai). Pavyzdžiui, klaidos kodas P0304 parodys, kad 4-ame cilindre aptikta uždegimo trikdžių.

3-ias žingsnis


Galiausiai reikia pakeisti pažeistus elementus. Geriausia pradėti nuo pigiausių, pavyzdžiui, uždegimo žvakių arba ričių bloko. Jei jūsų automobilyje uždegimo skirstytuvas yra mechaninis, verta patikrinti aukštosios įtampos laidus. Baigus remontą būtina vėl prijungti diagnostikos kompiuterį ir ištrinti klaidą iš valdymo bloko atminties.

Kaip pasirūpinti uždegimo sistemos elementais?


Apskritai būtina rūpintis automobilio dalimis – tai leidžia išvengti daugelio brangiai atsieinančių problemų. Tai galioja ir situacijai su uždegimo trikdžiais. Pirma taisyklė – laiku keisti eksploatacines dalis. Šiuo atveju kalbama pirmiausia apie uždegimo žvakes, degalų purkštuvus bei oro filtrus.

Reguliariai valykite degalų purkštuvus – tai privalu daryti bent kartą per metus. Tam būtina naudoti specialų degalų priedą. Jei purkštuvai labai užteršti, tuomet jau būtina apsilankyti autoservise. Taip pat naudokite aukštos kokybės variklio alyvą – išvengsite jo perkaitimo bei stūmoklių žiedų užsikirtimo.

Kartkartėmis vertėtų pavažiuoti priverčiant variklį veikti dideliais sūkiais. Dėl to variklio degimo kamerose pakils temperatūra ir nuo uždegimo žvakių kontaktų pasišalins susikaupę degėsiai ir nuosėdos.

Prisiminkite, kad važinėjant automobiliu, kai uždegimas yra sutrikęs, gali sumažėti variklio galia, padidėti degalų sąnaudos arba automobilis gali visiškai sustoti. Todėl, kai pastebite problemą, nedelskite. Atminkite, kad gerai veikiančios uždegimo sistemos pagrindą sudaro kokybiškos dalys. Kur tokių rasti? „ Inter Cars“ jų tikrai pasiūlys. Mūsų parduotuvėse rasite uždegimo ričių, žvakių bei aukštosios įtampos laidų. Taip apsirūpinsite geriausiomis žinomų gamintojų dalimis. Pasirūpinkite savo automobiliu su „Inter Cars“!





Uždegimo trikdžiai: santrauka


Uždegimo trikdžiai automobilyje – tai, be abejo, labai varginantis sutrikimas. Kiek ilgai galima važinėti iškilus šiai problemai, priklauso nuo daugybės veiksnių. Daug vairuotojų kasdien sėda prie tokių sutrikimų turinčio automobilio vairo. Tačiau ši problema tik aštrės ir galų gale remonto kaina pasidarys labai aukšta. Todėl nelaukite – vos pastebėję problemą nedelsdami kreipkitės į autoservisą. Jei turite diagnostikos kompiuterį, galite savarankiškai patikrinti, kas veikia netinkamai. Bet kuriuo atveju veikite nedelsdami!

Dažnai užduodami klausimai (FAQ)


Kas tai yra uždegimo trikdžiai?

Uždegimo trikdžiai – tai variklio gedimas, kurį sukelia bent vienas netinkamai veikiantis cilindras: uždegimo žvakė negali generuoti kibirkšties, būtinos degalų ir oro mišiniui uždegti.

Kokios yra uždegimo trikdžių priežastys?

Uždegimo trikdžių priežasčių gali būti daug. Dažniausiai problemą sukelia kurio nors uždegimo sistemos elemento, pavyzdžiui, žvakių arba ritės, gedimas. Problemą gali sukelti ir degalų tiekimo sutrikimas arba nesandarumas degimo kameroje.

Kokie yra uždegimo trikdžių požymiai?

Uždegimo trikdžių požymiai yra labai būdingi. Pagrindiniai jų – tai variklio trūkčiojimas ir gesimas, taip pat triukšmas varikliui veikiant. Šios variklio problemos gali pasireikšti nuolat arba kartotis periodiškai. Tai ypač pastebima važiuojant mažu greičiu arba spaudžiant akceleratoriaus pedalą.