Kaip ištrinti klaidingą „Check Engine“ signalą be kompiuterio?
Įsižiebusi kontrolinė lemputė „Check Engine“ prietaisų skydelyje vairuotojams dažnai kelia nerimą. Tačiau ši lemputė ne visuomet rodo rimtą variklio gedimą, ji gali signalizuoti ir klaidą. Jei variklis veikia normaliai, galima apsvarstyti savarankišką minėtos kontrolinės lemputės išjungimą. Patarsime, kaip ištrinti klaidą „Check Engine“ be diagnostikos kompiuterio.
Šiuolaikiški automobiliai turi labai daug jutiklių, kurie nuolat kontroliuoja įvairų variklio komponentų darbą. Kartais net dėl nežymių nesklandumų pranešama apie automobilio variklio klaidą. Kontrolinės lemputės išjungimas autoservise arba nuvykus pas individualų mechaniką dažniausiai yra susijęs su išlaidomis, kurios sieks iki 25 EUR. Daugeliu atvejų galite šį veiksmą atlikti savarankiškai, be diagnostikos kompiuterio ir mechaniko pagalbos, – tai leis jums sutaupyti.
Iš šio straipsnio sužinosite:
• kas tai yra klaida „Check Engine“;
• kodėl kontrolinė lemputė „Check Engine“ dega visą laiką;
• kaip savarankiškai ištrinti klaidą „Check Engine“ atjungus akumuliatorių;
• kaip vyksta klaidų trynimas rakteliu;
• ar galima ištrinti variklio klaidą telefonu;
• kaip visiškai išjungti „Check Engine“ lemputę.
Kas tai yra klaida „Check Engine“?
Pasukę raktą užvedimo spynoje, prietaisų skydelyje pamatysite daug spalvotų kontrolinių lempučių. Viena jų yra ypač svarbi. Kontrolinė lemputė „Check Engine“ – būtent apie ją kalbama – užsidega oranžine spalva. Dažniausiai tai reiškia, kad variklyje atsirado gana svarbus gedimas. Tačiau nepulkite į paniką – lemputė „Check Engine“ ne visuomet reiškia, kad reikia nutraukti kelionę ir nedelsiant vykti į dirbtuves arba iškviesti techninę pagalbą. Vis dėlto ypatingą budrumą išlaikyti ir stebėti variklio darbą verta.
Kontrolinės lemputės „Check Engine“ yra visuose automobiliuose, kurie turi diagnostikos lizdą OBD-II. Šis sprendimas yra privalomas kiekvienam naujam automobiliui, registruotam Europos Sąjungos teritorijoje nuo 2001-ųjų, o amerikietiškuose automobiliuose lizdas OBD–II yra privaloma įranga po 1996 metų. Tai reiškia, kad kontrolinė lemputė „Check Engine“ yra daugumoje mūsų keliais važinėjančių automobilių.
Kontrolinė lemputė „Check Engine“ gali užsidegti, pavyzdžiui, dėl degalų tiekimo arba įpurškimo sistemos gedimų. Priežastis gali būti prastos kokybės degalai ir dėl to nukritusi degalų ir oro mišinio degimo temperatūra. Šiuo atveju klaida „Check Engine“ gali būti rodoma tik iki kito variklio paleidimo. Taip atsitinka, kai vienas ar keli iš daugelio automobilyje esančių jutiklių aptinka smulkių laikinų nesklandumų, tokių kaip, pavyzdžiui:
• laikinas uždegimo sutrikimas;
• per žema įtampa automobilio elektros instaliacijoje, tarkim, tuoj pat po variklio paleidimo;
• drėgna elektros instaliacija arba kontaktų oksidacija;
• graužikų arba kitokių gyvūnų pažeisti elektros laidai.
Šio tipo gedimų atveju klaidų trynimas be kompiuterio vyksta savaime. Deja, nėra garantijos, kad lemputė „Check Engine“ vėl neįsižiebs prietaisų skydelyje. Tokios situacijos atveju verta sužinoti, kaip automobilyje ištrinti klaidas be diagnostikos kompiuterio. Informacijos apie tai rasite šio straipsnio tęsinyje.
Ką daryti, jei klaida „Check Engine“ rodoma nuolat?
Matote nuolat degančią kontrolinę lemputę „Check Engine“ savo automobilio prietaisų skydelyje? Tai gali būti rimto gedimo priežastis, ypač jei variklis prarado galią ir veikia neįprastu būdu. Klaida „Check Engine“ gali būti rodoma dėl daugybės priežasčių, neįmanoma išvardyti jų visų viename straipsnyje. Todėl žemiau nurodome gedimus, dėl kurių dažniausiai užsidega kontrolinė lemputė „Check Engine“:
• deguonies jutiklio gedimas,
• išmetamų dujų katalizatoriaus pažeidimas,
• uždegimo ritės pažeidimas,
• uždegimo laidų ar žvakių susidėvėjimas arba pažeidimas,
• užsiblokavusi kintama turbokompresoriaus geometrija,
• kietųjų dalelių filtro užsikimšimas arba gedimas,
• oro srauto matuoklio gedimas.
Minėtų gedimų atveju sunku tikėtis, kad klaidos kontrolinė lemputė savaime užges po variklio paleidimo. Tolesnėse pastraipose paaiškinsime, kaip „apgauti“ „Check Engine“ be diagnostikos kompiuterio.
Klaidos „Check Engine“ ištrynimas neišsprendžia problemos
Jei klaida „Check Engine“ rodoma nuolat važiavimo metu, taip pat kaskart paleidus variklį, tai gedimo šaltinis gali būti rimtesnis variklio arba papildomos įrangos pažeidimas. Tokiu atveju klaidos kodas yra įrašomas į variklio valdymo kompiuterio atmintį (ECU). Mechanikas, turėdamas kabelį, prijungiamą prie OBD-II lizdo, ir klaidų skaitytuvą, greitai ir efektyviai patikrins, kas nutiko jūsų automobilio varikliui.
Pagrindinis apsilankymo autoservise tikslas – gedimo, kuris lėmė klaidos rodymą prietaisų skydelyje, diagnostika ir pašalinimas. Dažnai atliktus remontą arba pakeitus pažeistus komponentus, kontrolinė lemputė „Check Engine“ automatiškai išsijungia ir nebereikia trinti klaidų variklio valdymo kompiuteryje. Taip nutinka dėl to, kad kiekvienas ECU turi automatines diagnostikos sistemas. Tai reiškia, kad kai tik vienas ar daugiau jutiklių nustoja siųsti pranešimus apie klaidą, lemputė „Check Engine“ užgęsta savaime.
Ištrinti klaidą „Check Engine“ be kompiuterio yra įmanoma. Tačiau būtina atsiminti, kad tokio tipo veiksmai nepašalina problemos šaltinio. Be abejo, išjungta lemputė „Check Engine“ gali šiek tiek pagerinti vairuotojo nuotaiką. Vis dėlto, norėdami atsikratyti pranešimų apie klaidas prietaisų skydelyje, turite nuvykti į patikimą autoservisą.
Kaip ištrinti klaidą „Check Engine“ be kompiuterio, naudojant akumuliatoriaus neigiamą gnybtą?
Klaida „Check Engine“ yra įrašoma į variklio valdymo kompiuterio atmintį. Šis įrenginys rūšiuoja gedimų kodus. Rimti kodai išsaugomi visam laikui, t. y. iki gedimo pašalinimo momento. O štai trumpalaikės arba retkarčiais pasitaikančios klaidos įrašomos į pagalbinę atmintį. Jei kontrolinė lemputė „Check Engine“ dega, bet variklis ir jo komponentai veikia normaliai, sprendimas gali būti variklio valdymo kompiuterio atminties išvalymas.
Norėdami išvalyti ECU atmintį savo automobilyje, galite išbandyti klasikinį metodą. Kaip „apgauti“ „Check Engine“? Klaidų trynimas automobilio kompiuteryje yra įmanomas. Vienu tokių būdų gali būti akumuliatoriaus neigiamo gnybto atjungimas. Automobilio akumuliatorius dažniausiai būna po variklio gaubtu, nors kai kuriuose automobiliuose jis gali būti sumontuotas bagažinėje arba grindyse.
Radus automobilyje akumuliatorių pakanka atsukti neigiamą gnybtą ir apsaugoti nuo kontakto su poliumi, nes tai gali sukelti kibirkščiavimą. Po to reikia palaukti nuo 15 iki 30 minučių. Tiek dažniausiai užtrunka automobilio ECU atminties išvalymas. Paskutinis žingsnis – tai akumuliatoriaus neigiamo gnybto prijungimas ir variklio paleidimas. Jei variklio klaidos buvo įrašytos į pagalbinę atmintį, labai tikėtina, kad kontrolinė lemputė „Check Engine“ nustos degti važiavimo metu.
Klaidos „Check Engine“ trynimas rakteliu
Vairuotojai, kurių automobiliuose užsidega kontrolinė lemputė „Check Engine“, gali pamėginti trinti klaidas rakteliu. Tačiau reikia atkreipti dėmesį, kad šis sprendimas yra veiksmingas tik kai kuriose transporto priemonėse. Tai, pavyzdžiui, senesni japoniški „Mazda“ markės modeliai. Klaidų šalinimas rakteliu gali reikalauti tam tikrų mažesnių ar didesnių papildomų veiksmų. Be to, kai kuriuose automobiliuose šie veiksmai gali neduoti jokio rezultato.
„Klaidas šalinant rakteliu tenka įsikišti į automobilio saugiklių dėžutę. Tačiau iš pradžių reikia pasukti raktelį užvedimo spynoje į padėtį ACC, t. y. į pirmąją padėtį pasukus raktelį. Šiuo režimu galima klausytis radijo, įjungti ventiliatorių, valdyti langus, bet pats variklis lieka neįjungtas. Po to senesniuose „Mazda“ modeliuose reikia išimti saugiklius, pažymėtus BNT bei EGI (arba EGI-INJ), ir palaukus ne ilgiau nei minutę vėl įdėti minėtus saugiklius. Tolesnis žingsnis – ištraukti raktelį iš spynos, po to įdėti jį į spyną ir paleisti variklį“, – pataria ekspertas iš „Inter Cars“.
Pasinaudokite išmaniuoju telefonu!
Profesionali įranga, leidžianti trinti klaidas „Check Engine“, yra brangi. Specialiuosius diagnostikos kompiuterius turi automobilių servisai ir žinomos dirbtuvės. Be to, technologiškai pažangios programinės įrangos priežiūra reikalauja atitinkamų žinių. Priešingu atveju savarankiškas įsikišimas į ECU parametrus gali duoti daugiau žalos nei naudos. Dėl visų šių priežasčių klaidos „Check Engine“ ištrynimas autoservise kainuoja mažiausiai 10-25 EUR.
Už panašią kainą galima nusipirkti pigiausią klaidų skaitytuvą. Šio tipo įrenginį reikia prijungti prie lizdo OBD-II, pasukti raktelį užvedimo spynoje iki užvedimo padėties, o po to sinchronizuoti su išmaniuoju telefonu per „Bluetooth“ arba „Wi-Fi“ ryšį. Kaip pašalinti „Check Engine“ klaidą šiuo įrenginiu? Būtina atsisiųsti mokamą arba nemokamą programą į išmanųjį telefoną. Populiariausios šio tipo programos – tai „Torque Lite/Pro“, „SDProg“ bei „Piston“.
Programos išmaniesiems telefonams retai suteikia galimybę atlikti nuodugnią automobilio diagnostiką, kurią užtikrina profesionali dirbtuvių programinė įranga. Tačiau jos be didesnių sunkumų turėtų ištrinti klaidą „Check Engine“. Asmenys, turintys daugiau mechanikos žinių, nuskaitę klaidų kodus gali savarankiškai pakeisti pažeistus komponentus ir suremontuoti automobilį. Tuomet variklio klaidos lemputė automobilyje užges ilgam laikui.
Kaip visam laikui išjungti „Check Engine“?
Automobilio nepriekaištingos techninės būklės palaikymas – tai atsakymas į klausimą, kaip visam laikui išjungti kontrolinę lemputę „Check Engine“. Pranešimas apie variklio klaidą retai kada ilgą laiką rodomas dėl neesminių priežasčių. Patikrinkite, dėl ko jūsų automobilio prietaisų skydelyje užsidega kontrolinė lemputė „Check Engine“, o po to nusipirkite reikiamas aukštos kokybės atsargines dalis „Inter Cars“ parduotuvėje. Žinomų, patikimų gamintojų komponentai yra patikrintas būdas užtikrinti ilgą sėkmingą automobilio eksploataciją!
Kaip ištrinti klaidą „Check Engine“ be kompiuterio: santrauka
Daugelis automobilių vairuotojų, susiduriančių su sudėtingesniais ar paprastesniais gedimais, susimąsto, kaip pašalinti iš prietaisų skydelio klaidą „Check Engine“. Yra keli šios problemos sprendimo būdai, kurie nereikalauja brangaus diagnostikos kompiuterio. Pirmasis būdas – tai akumuliatoriaus neigiamo gnybto atjungimas. Kitas sprendimas – klaidų trynimas naudojant raktelį, nors šis būdas yra veiksmingas tik ribotam automobilių modelių skaičiui. Dar vienas būdas automobilyje ištrinti klaidas be kompiuterio – panaudoti belaidį įrenginį, prijungiamą prie lizdo OBD–II ir išmaniojo telefono.
Klaidos „Check Engine“ pašalinimas dažnai būna trumpalaikė priemonė. Vienintelis tikrai veiksmingas variklio klaidos pašalinimo būdas – tai susidėvėjusių komponentų remontas arba pakeitimas.
Dažnai užduodami klausimai (FAQ)
Ar galima važinėti su degančia kontroline lempute „Check Engine“?
Lemputė „Check Engine“ ne visuomet signalizuoja rimtą pažeidimą. Jei variklis veikia normaliai, dažniausiai galima tęsti kelionę. Tačiau būtina atminti, kad klaida „Check Engine“ neatsiranda iš niekur, todėl verta nuvykti pas mechaniką ir išsiaiškinti problemos priežastį. Daugiau apie tai sužinosite iš straipsnio „Įsižiebusi kontrolinė lemputė „Check Engine“: ką tai reiškia?“
Ar „Check Engine“ klaida dings savaime?
Nežymių, nereguliariai atsirandančių nesklandumų atveju klaida „Check Engine“ gali išnykti savaime. Dažniausiai tai įvyksta kitąsyk paleidus variklį. Jei kontrolinė lemputė „Check Engine“ tebedega, dažniausiai tai byloja apie rimtesnį gedimą, kuris turi būti diagnozuotas ir pašalintas automobilių dirbtuvėse.
Dėl ko užsidega klaida „Check Engine“ automobilyje su SND instaliacija?
Automobilių instaliacija SND dažniausiai montuojama ne gamykloje, kurioje buvo pagamintas automobilis. Variklio maitinimas kita degalų rūšimi reikalauja sumontuoti daugelį papildomų komponentų, kurie kartais gali generuoti klaidas. Automobiliuose su SND instaliacija kontrolinę lemputę „Check Engine“ gali įjungti signalas apie klaidą įpurškimo sistemoje.