Paskelbimo data: 2024-05-24

Kaip parinkti lemputes automobiliui?

Žiemą, kai temsta gerokai anksčiau nei kitu metų laiku, geras kelio apšvietimas važiuojant yra labai svarbus. Tinkamai parinktos ir gerai veikiančios lemputės užtikrina geresnį matomumą ir pagerina saugumą, todėl verta pasirūpinti automobilio žibintų būkle.

Prievolė važinėti su įjungtais automobilio žibintais ištisus metus ir 24 valandas per parą galioja visiems vairuotojams. Tinkamai veikiantys žibintai ne tik apšviečia erdvę aplink transporto priemonę, bet ir daro ją gerai matomą kitiems eismo dalyviams. Šis aspektas yra itin svarbus tamsiuoju paros metu. Važiavimas su neįjungtais arba netvarkingais žibintais net dieną kelia pavojų ir gali užtraukti 150–300 eurų baudą. Tvarkingas apšvietimas – tai vienas iš saugumo kelyje garantų. Priklausomai nuo automobilio klasės, dienos šviesos žibintai gali būti halogeniniai, ksenoniniai (dar vadinami didelio intensyvumo išlydžio žibintais) arba LED. Pastarieji pasižymi mažomis energijos sąnaudomis bei ilgaamžiškumu, bet dažniausiai naudojami naujesniuose automobiliuose. Dažniausias sprendimas automobiliuose išlieka halogeninės arba ksenoninės lemputės.

Lempučių tipai


Rinkoje yra daug tipų lempučių, kurios skiriasi montavimo automobilyje vieta ir būdu. Prieš perkant būtina tiksliai išsiaiškinti, kokio tipo lemputės naudojamos jūsų automobilyje. Geriausias būdas tai nustatyti – pasinaudoti automobilio naudojimo instrukcija. Jei jos neturite, pakanka išimti sugedusią lemputę – ant jos korpuso rasite atitinkamą žymą. Verta atminti, kad signaliniai žibintai taip pat vadinami pagalbiniais. Pagal montavimo lizdo tipą jie skirstomi į dvi rūšis: su cokoliu ir be cokolio. Lemputės su cokoliais turi būdingą apvadą prie pagrindo, o be cokolio jo neturi ir yra montuojamos įkišimo principu. Tinkamos automobiliui lemputės parinkimą palengvins mūsų speciali priemonė.

Žibintai:

• trumpųjų šviesų;

• ilgųjų šviesų;

• signaliniai:

- posūkių,

- kontūriniai (šoniniai),

- gabaritų,

- „Stop“.

Halogeninių lempučių tipai:


• H1, H2, H3 – vienos spiralės halogeninės lemputės (populiariausios),

• H4 – dviejų spiralių halogeninės lemputės,

• H7 – modernizuotos lempučių H1 versijos, naudojamos naujų tipų žibintuose,

• W, P arba R – lemputės, naudojamos posūkių, kontūriniuose, gabaritų ir „Stop“ žibintuose (būna su cokoliu arba be cokolio).

Ksenoninių lempučių tipai:

• D1S: žibintams su lęšiais, su starteriu,

• D1R: žibintams su reflektoriais, su starteriu,

• D3S: be gyvsidabrio, žibintams su lęšiais, su starteriu,

• D3R: be gyvsidabrio, žibintams su reflektoriais, su starteriu,

• D2S: žibintams su lęšiais, be starterio,

• D2R: žibintams su reflektoriais, be starterio,

• D4S: be gyvsidabrio, žibintams su lęšiais, be starterio,

• D4R: be gyvsidabrio, žibintams su reflektoriais, be starterio.



Į ką atkreipti dėmesį renkantis halogenines lemputes?



Jei nustatėte, koks halogeninės lemputės tipas tinka jūsų automobiliui, verta pasirinkti norimą šviesos spalvą. Šviesos spalva yra išreiškiama Kelvinais (K): kuo aukštesnė vertė, tuo mėlynesnė spalva. Natūralus šviesos atspalvis yra gelsvas (2800 K), bet kai kurie vairuotojai, norėdami pagerinti vizualų efektą, pasirenka modelius, kurių lemputės stiklas yra nudažytas melsvai (6500 K), todėl skleidžiama šviesa primena ksenoninių lempučių spalvą. Deja, lemputės, kurių šviesos spalva yra melsva, šviečia blogiau nei lemputės su skaidriu, nedažytu stiklu, be to, greičiau perdega. Taip yra dėl to, kad lemputė privalo turėti ryškiau šviečiančią kaitrinę spiralę, kurios naudojimo laikas yra trumpesnis. Tai reiškia, kad jas teks dažniau keisti, vadinasi, padidėja eksploatacijos išlaidos.

Nerekomenduojame nežinomų gamintojų lempučių, kurios esą šviečia 30 ar net 50 proc. stipriau. Tai rinkodaros triukas. Lemputės privalo atitikti tam tikras normas ir reikalavimus, kurie nusako šviesos galią, todėl jos negali šviesti per ryškiai, o dėl padidintos apkrovos kaitrinei spiralei ji greičiau susidėvi. Jų pirkimo kaina neatitinka kokybės. Todėl verta rinktis standartinius, bet žinomų prekių ženklų produktus, pvz.: „Osram“, „Philips“, „Bosch“. Jie pagaminti iš aukščiausios kokybės komponentų, todėl yra patvaresni. Perkant lemputes galima patikrinti, ar jose naudojamas UV filtras, kuris efektyviai apsaugo žibinto reflektorių ir stiklą nuo matinimo. Tokių lempučių pirkimo kaina, priklausomai nuo lizdo tipo ir gamintojo, gali svyruoti nuo 2 iki net 15 EUR už vienetą.

Atkreipiame dėmesį, kad internete, o ypač per įvairias akcijas, pasirodo daug padirbtų prekių. Pigiausia kinų gamybos lemputė neturi UV filtro, o jei ji yra pažymėta žinomo gamintojo logotipu, gali būti sunku atpažinti. Dėl šios priežasties reikia pirkti lemputes tik patikimose vietose. Platformoje motointegrator.pl siūlome tik žinomų prekių ženklų produktus. Be to, visoms mūsų parduodamoms dalims suteikiame garantiją.







Kaip sumontuoti lemputę?


Lemputes geriausia keisti poromis. Dažniausiai vienos lemputės perdegimas reiškia, kad netrukus perdegs ir kita. Dėl ksenoninių lempučių parinkimo ir montavimo sudėtingumo, taip pat dėl aukštos įtampos maitinimo instaliacijoje rekomenduojame jas pirkti ir keisti tik profesionaliame autoservise.

Automobiliuose, kuriuose naudojami tradiciniai halogeniniai žibintai, lemputes galima pasikeisti savarankiškai. Tam tikslui pakanka pašalinti perdegusią lemputę, o į jos vietą sumontuoti naują. Kai kuriuose automobilių modeliuose pakeisti perdegusias lemputes priekiniuose žibintuose būna sudėtinga operacija. Gali pasirodyti, kad būtina išmontuoti visą žibintą, nuimti buferį, o kartais – net variklio apsaugas. Verta šią operaciją išbandyti tam, kad lemputės pakeitimo problema neužkluptų tamsiuoju paros metu.

Atkreipkite dėmesį į tai, kad lempučių keitimo metu negalima liesti pirštais jų stiklo, nes dėl to jos gali daug greičiau perdegti. Jei palietėte lemputės stiklą, jį būtina nuplauti spiritu arba kitokiu riebalus šalinančiu skysčiu. Po lempučių keitimo verta autoservise patikrinti žibintų sureguliavimą.

Taip pat atsiminkite, kad net geriausios lemputės nešvies efektyviai pro susidėvėjusius žibintų stiklus. Žibintai turi būti idealios būklės. Jų švarumas ir skaidrumas – svarbūs elementai, kurie pagerina matomumą ir saugumą. Tai ypač svarbu ksenoninių žibintų atveju, nes purvas gali laužti šviesos srautą. „AAA Foundation for Traffic Safety“ atliktų tyrimų rezultatai parodė, kad purvo arba dulkių sluoksnis ant žibintų gali apriboti kelio apšvietimą naktį net 90 proc.

Specialistas iš „Inter Cars“ pataria:

• prieš pirkdami lemputes patikrinkite jų tipą savo automobilio naudojimo instrukcijoje arba nuskaitykite žymą ant išmontuotos lemputės korpuso;

• atminkite, kad lemputes geriausiai keisti poromis – dažniausiai vienos lemputės perdegimas reiškia, kad netrukus perdegs ir kita;

• pakeitus lemputes verta sureguliuoti žibintus autoservise.