Paskelbimo data: 2025-02-06

Nesandarumai įsiurbimo sistemoje: požymiai ir priežastys

Tinkamas oro kiekis, tiekiamas į cilindrus, yra vienas pagrindinių bet kurio vidaus degimo variklio veikimo parametrų. Jis veiks sklandžiai ir tolygiai tik esant tam tikrai tiksliai apskaičiuotai degalų ir oro proporcijai. Viena iš netinkamos proporcijos priežasčių gali būti nesandarumas įsiurbimo sistemoje. Šio gedimo simptomai jaučiami važiuojant, jie taip pat gali būti didesnių variklio problemų priežastis. Norite sužinoti, kaip patikrinti, ar įsiurbimo sistema yra sandari? Perskaitykite šį straipsnį!

Šiuolaikinių automobilių oro tiekimo sistemos būna labai sudėtingos. Anksčiau įsiurbimo sistemą sudarydavo tik tinkamai suformuotas vamzdis ir oro filtro korpusas su filtru. Tokį sprendimą buvo lengva kontroliuoti ir diagnozuoti. Šiuolaikiniai varikliai turi papildomų elementų, prijungtų prie įsiurbimo sistemos, – išmetamųjų dujų recirkuliacijos (EGR) sistemą, įsiurbimo sistemos ilgio keitimo sistemą arba visą turbokompresoriaus sistemą. Joje taip pat yra keletas jutiklių. Tai reiškia, kad yra daug vietų, kur gali atsirasti nesandarumų. Todėl ieškodami būdų, kaip pašalinti variklio veikimo nesklandumus, turite būti kantrūs ir kruopštūs.

Iš šio straipsnio sužinosite:

• kokie yra įsiurbimo sistemos nesandarumo požymiai;

• kokios gali būti nesandarumo priežastys;

• kaip diagnozuoti ir nustatyti įsiurbimo sistemos nesandarumą;

• kaip efektyviai susandarinti įsiurbimo sistemą.

Nesandarumas įsiurbimo sistemoje, jo požymiai


Dėl nesandarios įsiurbimo sistemos eksploatacijos metu į cilindrus patenka daugiau oro, nei reikia. Tai turi įtakos degalų degimo parametrams. Pirma, didesnė degalų ir oro mišinio masė padidina slėgį cilindre. Tai gali sukelti detonacinį degimą, todėl padidėja variklio pažeidimo tikimybė. Antra, išmetamosiose dujose yra nesudegusio deguonies, kuris jungiasi su azotu. Tai sukuria taršą azoto oksidais, kurie neigiamai veikia oro kokybę, o tai gali pakenkti, pavyzdžiui, katalizatoriui ar kietųjų dalelių filtrui. Per liesas mišinys (per daug oro) taip pat padidina kenksmingų angliavandenilių dalį išmetamosiose dujose.

Tačiau vairuotojui sunku suvokti cilindro viduje vykstančius procesus ir žinoti išmetamųjų dujų sudėtį. Taigi, kaip nustatyti, kad įsiurbimo sistema yra nesandari?

Yra nedaug požymių, kurie vienareikšmiškai rodo nesandarią įsiurbimo sistemą. Tokie simptomai taip pat gali būti susiję su kitų komponentų gedimu, todėl neįmanoma aiškiai nurodyti priežasties be papildomos diagnostikos. Nepaisant to, nesandarumą įsiurbimo sistemoje galima įtarti, jei:

• variklis veikia netolygiai esant mažam sūkių dažniui,

• didinant apkrovą girdimas triukšmas (detonacinis degimas),

• automobilis prarado galią.

Jei varikliai turi turbokompresorių, taip pat atkreipkite dėmesį į:

• turbinos švilpimą,

• juodus dūmus iš išmetimo sistemos.

„Kiekvieną šių simptomų gali sukelti daugybė veiksnių: variklio nusidėvėjimas (nusidėvėjimo lygiui, be kita ko, įtakos turi ir vairuotojo vairavimo stilius, tepimas ar naudojamų degalų kokybė), srauto matuoklio pažeidimas ar turbokompresoriaus gedimas. Tačiau juos dažniausiai sukelia nesandarumas įsiurbimo sistemoje. Šiuos simptomus pirmiausia reikia patikrinti. Pašalinti nesandarumus dažniausiai labai brangiai nekainuoja, todėl delsti neverta“, – sako ekspertas iš „Inter Cars“.



Nesandarumo įsiurbimo sistemoje priežastys


Dažniausia nesandarios įsiurbimo sistemos priežastis yra mechaniniai pažeidimai ir komponentų senėjimas. Variklių įsiurbimo sistemose dažnai naudojamos guminės ir plastikinės žarnos. Esant sudėtingoms sąlygoms po variklio gaubtu (pvz., aukštai temperatūrai), jos praranda savo savybes ir gali tapti jautrios įtrūkimams ir net trūkinėti arba byrėti, o tai savo ruožtu gali sukelti nesandarumų.

Plika akimi nematomas guminės žarnos įtrūkimas arba tokių elementų kaip įsiurbiamo oro aušintuvo arba jo vamzdelių pažeidimas gali smarkiai pakeisti degalų ir oro mišinio sudėtį. Dažna nesandarumo priežastis yra įsiurbimo kolektoriaus tarpiklio pažeidimas.

Nesandarumas įsiurbimo sistemoje taip pat gali atsirasti pakeitus oro filtrą ar atlikus remontą šalia jo. Remontą atliekantis asmuo gali padaryti klaidą ir neteisingai surinkti įsiurbimo sistemos elementus. Nesandarumo šaltinis taip pat gali būti ne iki galo uždarytas oro filtro korpusas. Pirmiausia verta patikrinti šį atvejį, nes tai yra nereikšminga problema ir kiekvienas ją gali išspręsti pats.

Tačiau ne tik tokie akivaizdūs nesandarumai gali sukelti oro perteklių ir iš įsiurbimo sistemos patekti į cilindrus. Kaip jau minėjome pradžioje, šiuolaikiniai varikliai labai dažnai turi papildomas sistemas, prijungtas prie įsiurbimo. Dėl jų gedimo taip pat gali atsirasti nesandarumų. Tačiau šią problemą sunkiau diagnozuoti savarankiškai. Išmetamųjų dujų recirkuliacijos sistemos arba turbokompresoriai yra sudėtingos uždaros sistemos ir jų gedimai gali būti nematomi išorėje.




Kaip diagnozuoti nesandarumą įsiurbimo sistemoje?


Nesandarumas įsiurbimo sistemoje – tai dažniausiai viena lengviausiai pašalinamų problemų, kuri sukelia panašius požymius. Turbokompresoriaus remontas ar variklio kapitalinis remontas yra daug brangesnis nei įsiurbimo sistemos komponentų keitimas ar sandarinimas. Jei pastebėsite anksčiau minėtų simptomų, pirmiausia turėtumėte patikrinti būtent šį elementą. Galbūt sutaupysite daug laiko, nervų ir pinigų. Kaip tai padaryti? Dažniausiai tai nėra sunku.

Kaip patikrinti įsiurbimo sistemos sandarumą namų sąlygomis?


Nesandarumą įsiurbimo sistemoje galima patikrinti gana paprastais būdais. Šių būdų visiškai pakanka, jei kyla problemų dėl mechaninių pažeidimų, tarpiklių susidėvėjimo ar neteisingo įsiurbimo sistemos montavimo.

Pirmasis būdas – tai degaus aerozolio naudojimas. Tai gali būti specialūs purškikliai variklio paleidimui palengvinti arba prietaisų skydelio valikliai. Šis metodas bus veiksmingas, jei pastebimas ryškus variklio veikimo netolygumas.

Pirmiausia paleiskite variklį ir leiskite jam veikti tuščiąja veika. Tada reikia papurkšti priemonės virš kiekvienos įsiurbimo sistemos dalies. Toje vietoje, kur yra nesandarumas, variklis įsiurbs degią medžiagą vietoj oro arba kartu su juo. Toks laikinas mišinio sodrinimas turėtų laikinai išlyginti variklio veikimą.

Antrasis metodas – diagnozei naudojami dūmai. Šiuo metu geriausias dūmų šaltinis yra garintuvai, vadinami elektroninėmis cigaretėmis. Atjungę oro filtrą, labai sandariai uždenkite oro srauto matuoklio išleidimo angą arba vamzdį už filtro. Atjunkite vakuuminę žarną, jungiančią stabdžių stiprintuvą su įsiurbimo sistema, ir per šią žarną įleiskite dūmų. Po šio veiksmo naudokite žibintuvėlį ir patikrinkite, ar pro kur nors išeina dūmai.



Nesandarumas įsiurbimo sistemoje: diagnostika autoservise


Minėti įsiurbimo sistemos nesandarumo nustatymo metodai gali būti gana veiksmingi, tačiau jų ne visada pakanka. Tokiu atveju diagnozė turėtų būti atliekama naudojant specializuotus įrankius, kuriuos paprastai turi automobilių servisai. Jei paaiškės, kad įsiurbimo sistema yra sandari, mechanikai problemų priežastį ras kitur.

Pagrindinis įsiurbimo sistemos sandarumo testas yra vakuumo matavimas įsiurbimo kolektoriuje. Variklis įsiurbia orą į savo vidų, todėl įsiurbimo kolektoriuje yra nuolatinis vakuumas. Vakuumo matuoklis prijungiamas prie išorinių žarnų, pavyzdžiui, prie stabdžių stiprintuvų ar kitų sistemų.

Variklio diagnostikai skirtas vakuumo matuoklis paprastai turi spalvotus laukus, kad būtų lengva skaityti. Jei rodyklė tuščiosios veikos metu yra stabilioje padėtyje žaliame lauke, o vakuumas padidėja atidarius sklendę, tai dažniausiai reiškia, kad oro tiekimo funkcija veikia tinkamai. Jei matuoklis lieka raudoname lauke, nepriklausomai nuo akceleratoriaus pedalo padėties, tai reiškia, kad įsiurbimo sistema nesandari.

Dabar viskas, ką jums reikia padaryti, tai rasti nesandarumo vietą. Jei anksčiau minėti metodai neveikia, tai gali reikšti išmetamųjų dujų recirkuliacijos sistemos ar kitos dalies, prijungtos prie įsiurbimo sistemos, gedimą. Tokie pažeidimai matomi atliekant kompiuterinę diagnostiką per OBD jungtį. Klaidos, susijusios su EGR arba turbokompresoriumi, nurodys, kur ieškoti problemos.

Kaip išspręsti nesandarios įsiurbimo sistemos problemas?


Jei radote vietą, dėl kurios iškilo problemų, galite pradėti ją taisyti. Kaip tai padaryti? Daug priklauso nuo to, kas tiksliai sukėlė nesandarumą įsiurbimo sistemoje. Simptomai turėtų išnykti atlikus toliau nurodytus veiksmus.

Jei yra mechaninių įsiurbimo elementų pažeidimų, tai paprastai reiškia, kad medžiaga jau pradėjo trūnyti ir gali subyrėti. Todėl tokių dalių klijavimas ar remontas neturi didesnės prasmės – jas reikia pakeisti naujomis.

Jei nesandarumas yra komponentų sujungimo vietose, galima pakeisti tik tarpiklius, o ne visas dalis. Dauguma įsiurbimo sistemoje esančių dalių yra sujungtos naudojant tarpiklius, kuriuos galima pakeisti naujomis arba šiek tiek didesnio skerspjūvio tarpiniais žiedais. Nesandarumas jungtyje tarp kolektoriaus ir variklio galvutės paprastai reiškia, kad tarpiklis yra pažeistas. Jis turėtų būti pakeistas nauju. Išorės sandarinimas silikonu nepadės ilgiau nei kelias savaites ir gali būti tik laikinas sprendimas, kai negalite kreiptis į autoservisą ar neturite reikiamų įrankių.

Nesandarumams, kuriuos sukelia EGR gedimas, pašalinti gali prireikti įvairių procedūrų. Dažnai reikia pakeisti vakuuminius vožtuvus, kurie kontroliuoja išmetamųjų dujų recirkuliaciją. Kartais būtina išvalyti iš šios sistemos elementų degėsius arba pakeisti pažeistas dalis naujomis. Turbokompresoriaus sistemoje dažniausia problema yra įsiurbiamo oro aušintuvas ir į jį vedančios žarnos. Teoriškai pažeistų radiatorių, įskaitant tuos, kurie skirti įsiurbiamam orui, atveju galima atlikti remontą litavimo būdu. Tačiau faktiškai toks remonto būdas negarantuoja didelio patvarumo, todėl rekomenduojama įsiurbiamo oro aušintuvą pakeisti nauju.



Įsiurbimo sistemos atsarginės dalys – „Inter Cars“ asortimente


Kaip paaiškėjo, norint išspręsti problemas, beveik visada reikės atsarginių dalių. Nesvarbu, ar jums reikia įsiurbimo sistemos vamzdžių, kolektoriaus tarpiklių, ar naujo įsiurbiamo oro aušintuvo, jų rasite „Inter Cars“ parduotuvėse. Peržiūrėkite mūsų asortimentą jau dabar!

Nesandarumas įsiurbimo sistemoje – grėsmė transporto priemonės varikliui

Nesandari įsiurbimo sistema gali neigiamai paveikti jūsų transporto priemonės variklį. Jūs jau žinote įsiurbimo sistemos nesandarumo požymius ir priežastis. Tinkama diagnostika ir trikčių šalinimas gali apsaugoti transporto priemonės variklį nuo pažeidimų. Jei nuspręsite patikrinti įsiurbimo sistemą ir rasite nesandarią vietą, remontui reikiamų atsarginių dalių rasite „Inter Cars“ asortimente.

Dažnai užduodami klausimai (FAQ)


Kokius simptomus sukelia nesandarumas įsiurbimo sistemoje?

Sunku nurodyti simptomus, kurie aiškiai rodo nesandarią įsiurbimo sistemą. Šio sutrikimo požymiai gali būti netolygus variklio veikimas, smūginio degimo (detonacijos) garsas, sumažėjusi galia, trikdantis turbokompresoriaus triukšmas ir juodi dūmai iš išmetamojo vamzdžio. Tačiau kiekvieno šių požymių priežastys gali būti skirtingos.

Ar nesandarumas įsiurbimo sistemoje pavojingas automobiliui?

Taip. Dėl nesandarios įsiurbimo sistemos mišinys yra liesesnis, nes padidėja deguonies masė ir visas į cilindrą įpurškiamas krūvis. Dėl to gali susidaryti per didelis slėgis ir prasidėti smūginis degimas, dėl kurio gali būti pažeistas variklis. Be to, dėl netinkamų degimo sąlygų variklis sukuria daugiau teršalų, kurie gali užkimšti katalizatorių arba kietųjų dalelių filtrą.

Kokia gali būti įsiurbimo sistemos nesandarumo priežastis ir kaip ją rasti?

Nuotėkio simptomų gali atsirasti dėl mechaninių įsiurbimo komponentų pažeidimų, netinkamo montavimo, sandarinamųjų elementų susidėvėjimo, išmetamųjų dujų recirkuliacijos sistemos ar turbokompresoriaus pažeidimo. Nesandarumas gali būti aptiktas ir namų sąlygomis: naudojant degų aerozolį arba pripildant sistemą dūmų. Autoservise diagnozei naudojamas vakuumo matuoklis (įsiurbimo kolektoriuje) ir diagnostinis kompiuteris.