Paskelbimo data: 2024-12-03

Pažeistos uždegimo ritės požymiai: kaip atpažinti gedimą?

Uždegimo ritės yra tiek automobilių savininkų, tiek mechanikų galvos skausmas. Galėtų atrodyti, kad problema išnyko kartu su transporto priemonių technologijų modernizavimu. Tačiau iš tikrųjų uždegimo sistemų gedimų vis dar pasitaiko keliolikos metų senumo bei naujesniuose automobiliuose, net ir turinčiuose garantiją. Kaip nustatyti uždegimo ritės gedimą ir ką daryti tai nustačius?

Šiuolaikinėje automobilių pramonėje daug ką gerokai palengvina kompiuterinės sistemos. Jomis naudojantis kur kas lengviau nustatyti gedimo priežastį. O kaip atrodė uždegimo ritės patikrinimas prieš informacinių metodų paplitimą? Mechanikas privalėjo turėti gerą klausą – tai leisdavo tiksliai nustatyti neatitikimus. Šiuo metu situacija atrodo kitaip. Apie uždegimo sistemos problemų diagnozavimo skirtumus sužinosite iš mūsų straipsnio. Malonaus skaitymo!

Iš šio straipsnio sužinosite:

  • kokios yra dažniausios problemos, susijusios su uždegimo ričių gedimais;
  • kas tai yra uždegimo sistema ir kokį vaidmenį joje atlieka ritės;
  • kokie uždegimo ričių gedimai dažniausi;
  • koks ritės gedimas turi įtakos variklio darbui.

Požymiai, rodantys uždegimo ričių gedimus


Pagrindiniai uždegimo sistemos pažeidimų požymiai yra keli. Vienas simptomų gali būti ne visų variklio cilindrų veikimas. Kitas signalas, reiškiantis uždegimo ritės gedimą, – viso kėbulo virpėjimas dėl neveikiančio vieno iš variklio cilindrų. Kartais ritės netinkamai veikia dėl pažeistų uždegimo laidų, susidėvėjusių uždegimo žvakių ar skirstytuvo.

Jūsų dėmesį turėtų patraukti banguojantys tuščios eigos variklio sūkiai arba padidėjusios degalų sąnaudos. Tačiau tai nereiškia, kad kiekvienu šių atvejų buvo pažeistos uždegimo ritės. Be specialisto pagalbos bus vienareikšmiškai sunku apibrėžti gedimą. Prietaisų skydelyje dažniausiai užsidega kontrolinė lemputė „Check Engine“, o tai jau paskata apsilankyti autoservise.

Kas tai yra ir už ką atsako uždegimo ritės?


Uždegimo ritė vidaus degimo variklyje sukuria aukštą įtampą, kuri generuoja kibirkštį tarp uždegimo žvakės elektrodų. Sistemos veikimas pagrįstas elektros ir magnetinio lauko sąveika. Induktoriaus veikimo principas nesikeitė daugiau nei šimtą metų. Nepaisant technologijų kaitos ir elektronikos naudojimo, mechanizmo funkcionavimo principas išliko.

Pirmąją uždegimo sistemą sukūrė Charlesas Ketteringas 1910–1911 metais. Ji buvo suprojektuota pagal „Cadillac“ markės savininko paraišką. Uždegimo ritės yra variklio elektrinio paleidimo sistemos elementai. Šis sprendimas taip pat naudojamas šiuolaikinėje automobilių pramonėje. Iš milžiniškos technologijų plėtros perspektyvos tai atrodo paprasta, tačiau iš tikrųjų mechanizmas veikia gana sudėtingai, dėl to dažnai genda.

Ar važinėjimas su pažeista uždegimo rite kenkia automobiliui? Joks gedimas neturi būti ignoruojamas, ypač jei prietaisų skydelyje užsidega variklio kontrolinė lemputė „Check Engine“. Važinėjimas veikiant ne visiems variklio cilindrams gali sukelti pasekmių, kurias likviduoti brangiai atsieis. Specialistai teigia, kad tokie veiksmai pažeidžia variklį: sukelia veleno, švaistiklių ir net įdėklų pažeidimų. Tai, žinoma, blogiausi atvejai, tačiau nekeičia nuostatos, kad važinėti su pažeista uždegimo sistema nerekomenduojama.






Į kuriuos dažniausius uždegimo ričių gedimus verta atkreipti dėmesį?


Du dažniausi elektrinio variklio paleidimo sistemos gedimai – netinkamas uždegimo momentas arba kibirkšties stoka viename iš cilindrų. Pirmoje situacijoje problema apima visą uždegimo mechanizmą. Jei automobilis turi keturis cilindrus, o vienas jų neveikia, tai, be abejo, to priežastis bus sugedusi uždegimo ritė. Gedimo požymiai gali būti įvairūs: netolygus variklio veikimas, sunkiai pasileidžiantis variklis ir net stiprus kėbulo drebėjimas. Svarbu tai, kad senesniuose automobiliuose tokiais atvejais prietaisų skydelyje neužsidega kontrolinė lemputė „Check Engine“.

Pats prijungimas prie diagnostikos kompiuterio taip pat gali neužtikrinti klaidos aptikimo. Tuomet, kad išspręstų problemą, mechanikas turi imtis kitų veiksmų. Kibirkšties trūkumo atveju reikalas yra paprastesnis. Dažniausiai transporto priemonėje pasirodo pranešimas, informuojantis apie problemą. Net jei salono kompiuteris neparodo klaidos prietaisų skydelyje, diagnostikos įrenginys nepraleis tokio gedimo.

Kaip patikrinti uždegimo ritę? Iš pradžių verta atlikti varžų matavimus. Specialus prietaisas įvertins apvijų varžas. Ommetro parodymus palyginkite su reikšmėmis, nurodytomis instrukcijoje, tačiau geriausia parodyti automobilį specialistui. Be atitinkamų įrankių diagnozė nebus išsami.

Uždegimo ritės: kokie požymiai byloja apie jų pažeidimą?


Pažeistos uždegimo ritės požymiai ne visuomet būna vienareikšmiški. Problemos paleidžiant variklį negali iš karto reikšti uždegimo sistemos gedimo, bet reikia į tai atkreipti dėmesį. Pagrindiniai požymiai, rodantys uždegimo ritės pažeidimą, yra netolygus variklio veikimas, nes veikia ne visi cilindrai, ir prasidedantys automobilio kėbulo virpesiai. Dažniausiai su tuo yra susijusi pavėluota reakcija į akceleratoriaus pedalą. Tuomet automobilis pereina į avarinį režimą.

Pažeistos uždegimo ritės požymis taip pat gali būti padidėjęs automobilio apetitas degalams. Verta atsiminti, kad net trūkčiojimas greitėjimo metu gali būti pirmasis automobilio uždegimo sistemos gedimo požymis. Diagnozuojant ypač didelę reikšmę turi automobilio amžius. Senesniuose modeliuose uždegimo ričių problema pasireiškia dažniau. Sistemos įranga yra pakankamai tvirta, bet didėjant ridai pavienės dalys natūraliai susidėvi.

Kiek kainuoja pakeisti uždegimo ritę?


Uždegimo sistemos gedimas ir jo remontas atsieina brangiai. Reikia turėti galvoje, kad išlaidos tiesiog proporcingos automobilio variklio cilindrų skaičiui. Pigiausios uždegimo ritės gali kainuoti mažiau nei 25 EUR. už vienetą, o už brangiausias galite sumokėti keliolika kartų daugiau.

Kiek kainuoja uždegimo ritės keitimas? Paslauga gali kainuoti mažiau nei 10 EUR. Tačiau ypatingais atvejais reikės susitaikyti su net 10 kartų didesnėmis išlaidomis. Galutinė paslaugos kaina gali pasikeisti – tai lemia daug veiksnių. Be abejo, visus reikiamus komponentus rasite „Inter Cars“ parduotuvėse.




Uždegimo ritė: mažas elementas, didelės problemos


Uždegimo ritė – tai mažas elementas iš daugybės dalių susidedančioje dėlionėje. Jis gali būti daugelio problemų šaltiniu. Kuri vairuotojų grupė turi būti budresnė dėl dažnesnių uždegimo sistemos gedimų? Tai automobilių, kuriuose sumontuota suskystintųjų naftos dujų (SND) įranga, savininkai – būtent jie yra priversti reguliariai tikrinti uždegimo sistemą. Elektrinio paleidimo sistema susidėvi greičiau, jei automobilis yra varomas SND.

Galvojant apie taupumą ir naudojant alternatyvius degalus, reikia žinoti, kad važinėjant labai svarbu būti apdairiems. Nepašalintas uždegimo sistemos gedimas veda prie rimtų problemų ir su tuo susijusių išlaidų. Profesionali diagnostika padės to išvengti.

Kur ieškoti pagalbos renkantis uždegimo ritę?


„Inter Cars“ specialistai padės rasti uždegimo sistemos elementą, tinkantį jūsų transporto priemonei, patars, į kuriuos nerimą keliančius signalus verta atkreipti dėmesį. Žinoma, jei būtina keisti uždegimo ritę, optimalus sprendimas – pasirinkti žinomo prekių ženklo produktą. Jų tikrai netrūksta „Inter Cars“ kataloge.

Kas svarbiausia sugedus uždegimo ritei?


Kiekvieną vairuotoją gali užklupti mažai malonumo suteikiantis uždegimo sistemos gedimas. Vienintelė protinga išeitis šioje situacijoje – skubi diagnostika ir greiti veiksmai. Važinėjimas su pažeista rite gali būti daugelio problemų šaltiniu. Automobilių elektrinio paleidimo sistemos nėra idealios, bet reikia turėti omenyje, kad tai yra patikrinta technologija, žinoma jau daugiau kaip 100 metų. Pažeistos uždegimo ritės požymiai ne visuomet duoda vienareikšmišką signalą. Variklio paleidimo problemos gali byloti apie ritės pažeidimą, bet be nuodugnios patikros negalėsite to žinoti tiksliai. Kiekvienas atvejis yra nagrinėjamas individualiai.

Beveik kiekviename automobilyje gali sugesti uždegimo sistema. Tačiau faktas yra tai, kad senesniuose automobiliuose šis gedimas pasitaiko dažniau. Ypač daug dėmesio diagnostikai turėtų skirti SND varomų automobilių savininkai. Varikliai su tokia įranga yra ne tokie atsparūs uždegimo ričių gedimams. Šiuo atveju ypač svarbi profesionali ir greita diagnostika.

Dažniausiai užduodami klausimai


Kas tai yra uždegimo ritė?

Uždegimo ritė – svarbus uždegimo sistemos elementas, atsakingas už elektros energijos sukūrimą. Ji kaupia ją iš akumuliatoriaus. Energijos įskeliama kibirkštis suteikia galimybę pradėti degimo procesą.

Kokie uždegimo ritės gedimo požymiai?

Uždegimo sistemos gedimo problema neturėtų atsirasti dažniau nei kas 200 tūkst. kilometrų. Jos požymiai – tai variklio trūkčiojimas, galios kritimas, padidintos degalų sąnaudos, variklio paleidimo problemos. Uždegimo ričių gedimo atveju automobilis neturi būti eksploatuojamas.

Ką daryti, jei uždegimo ritė yra pažeista?

Uždegimo sistemos pažeidimo atveju negalima savarankiškai jos remontuoti. Pasitaikius progai verta patikrinti uždegimo žvakių, skirstytuvo ir uždegimo laidų būklę.