Stabdžių nuorinimas – viskas, ką turite žinoti – patarimai
Tinkamai veikianti stabdžių sistema yra labai svarbi saugiam automobilio judėjimui. Jei norite, kad ji išlaikytų savo efektyvumą, turite ją reguliariai prižiūrėti, o viena pagrindinių aptarnavimo procedūrų – sistemos nuorinimas. Kokie simptomai rodo, kad tai reikia padaryti? Kas yra šis procesas ir ar galite jį atlikti savarankiškai? Šiame straipsnyje mes Jums patarsime, kaip žingsnis po žingsnio nuorinti stabdžius, kad užtikrintumėte savo ir kitų saugumą kelyje.
Tinkamai atliktas stabdžių nuorinimas leidžia pašalinti orą iš sistemos ir atkurti tinkamą jos veikimą. Tai gana paprasta procedūra, kurią galite atlikti patys – nebūtina vykti į automobilių servisą. Jei nusprendėte tai daryti patys, bet nežinote, kokie yra efektyviausi būdai nuorinti stabdžių sistemą ir kokių įrankių Jums prireiks – nesijaudinkite! Atsakysime į šiuos klausimus ir patarsime, kaip tinkamai nuorinti stabdžius, kad galėtumėte mėgautis saugiu ir komfortišku vairavimu.
Oras stabdžių sistemoje – ką jis iš tikrųjų reiškia?
Oras į stabdžių sistemą patenka dėl joje esančių nesandarumų. Tada, vietoj stabdžių skysčio (arba kartu su skysčiu), į vidų patenka oras. Oro burbuliukų buvimas stabdžių skystyje reiškia, kad slėgis sistemos viduje netinkamai veikia stabdžių stūmoklį. Dėl to spaudimas į stabdžių diską arba būgną tampa per silpnas ir stabdymo negalima tinkamai atlikti
Oras stabdžių sistemoje – priežastys
Kita priežastis, dėl kurios į stabdžių sistemą patenka oras, yra jos nesandarumas, galintis atsirasti dėl prasisunkimo šalia rato arba žarnelių pažeidimo. Dėl to oras patenka į sistemą ir sukelia gedimą.
Stabdžių skysčio perkaitimas
Jei Jūsų vairavimo stilius pagrįstas staigiais pagreitėjimais ir stabdymu, dažnai leidžiatės nuo kalno arba dažnai stabdote važiuodami greitkeliu, stabdžių skystis gali perkaisti. Tokiais atvejais temperatūra stabdžių sistemoje gali pakilti tiek, kad esantis skystis pradeda virti, o tai lemia dujų susidarymą sistemoje ir oro patekimą. Kodėl taip nutinka?
Taip yra dėl fizikos dėsnių. Stabdžių skystis turi higroskopinių savybių, o tai reiškia, kad jis sugeria drėgmę iš aplinkos. Intensyvaus stabdymo metu skysčio temperatūra pakyla ir jis pradeda virti. Šio proceso metu išsiskiria anksčiau absorbuota drėgmė. Iš pradžių ji virsta garais, tačiau vėliau kondensuojasi ir pradeda cirkuliuoti vamzdeliuose, o tai riboja skysčio srautą ir lemia oro patekimą į stabdžių sistemą – aiškina „Inter Cars“ ekspertas.
Oro stabdžių sistemoje buvimo požymiai
Prieš atsakydami į klausimą, kaip nuorinti stabdžius, paaiškinsime, kaip pasireiškia šis gedimas. Tai – gana aiškūs ženklai, todėl neturėtų kilti problemų juos atpažinti.
Vienas dažniausių šio gedimo požymių – stabdymo metu minkštas (griūvantis) stabdžių pedalas. Tai reiškia, kad stabdžiai negali išlaikyti slėgio, todėl sumažėja stabdymo jėga. Kitas ženklas gali būti spyruokliuojantis pedalas – pastebėsite, kad reikia naudoti daugiau jėgos nei įprastai.
Taip pat į orą stabdžių sistemoje gali rodyti skirtinga stabdymo jėga tarp vienos transporto priemonės pusės ar vienos iš ašių ratų. Simptomai taip pat apima ilgą stabdžių pedalo eigą ir garsus, tokius kaip traškėjimas, bildesys ar girgždėjimas, sklindantis iš stabdžių sistemos.
Ar galima savarankiškai nuorinti stabdžių sistemą?
Jūs jau žinote, kodėl į stabdžių sistemą patenka oras ir kokie yra jo požymiai. Atėjo laikas atsakyti į klausimą – kaip savarankiškai nuorinti stabdžius? Visų pirma, reikia paaiškinti, kad vienam to padaryti nepavyks. Kodėl tuomet sakome, kad tai galima atlikti savarankiškai? Šis „savarnankiškumas“ reiškia, kad nebūtina vykti į autoservisą. Tačiau Jums reikės pagalbininko, kurio darbas – spausti ir atleisti stabdžių pedalą, kad susidarytų reikiamas slėgis oro pašalinimui.Ko Jums reikės?
Suradę pagalbininką, paruoškite reikiamas priemones. Visų pirma – stabdžių skystį. Nepamirškite naudoti tik tokį, kuris atitinka gamintojo rekomendacijas. Jei garaže turite seniai atidarytą skysčio buteliuką, jo nenaudokite – įsigykite naują.Stabdžių skystis ilgainiui sugeria drėgmę, todėl jo virimo temperatūra sumažėja. Dėl to, kai stabdžių sistema įkaista, skystyje gali susidaryti garų, didinančių gedimo riziką.
Taip pat reikės:
- domkrato ir veržliarakčio,
- 9 arba 11 dydžio kilpinio veržliarakčio oro išleidimo vožtuvui,
- vienos ar kelių skaidrių plastikinių žarnelių,
- indo senam skysčiui surinkti,
- oro išleidimo siurblio (nebūtina, bet palengvina procesą).
Tačiau ar tai viskas, ką reikia žinoti prieš pradedant? Ne – dar vienas labai svarbus dalykas. Norint tinkamai nuorinti sistemą, būtina žinoti, ar Jūsų automobilyje yra ABS. Jei taip – procedūra bus sudėtingesnė. Tačiau tiek su ABS, tiek be jo – būtina laikytis tinkamos nuorinimo sekos.
Stabdžių sistemos su ABS nuorinimas
Kaip nuorinti stabdžių sistemą su ABS? Kaip minėjome, ši procedūra sudėtingesnė, nes sistema turi papildomų komponentų – pvz., ABS siurblį, kuris gali būti pažeidžiamas. Tačiau laikydamiesi instrukcijų, pavojų išvengsite.
Visų pirma, papildykite stabdžių skystį bakelyje – jo sumažėjimas nuorinimo metu gali sukelti naujų oro burbuliukų. Jei jie pasieks pagrindinį stabdžių cilindrą, savarankiškas remontas taps neįmanomas – prireiks serviso.
Kaip tinkamai nuorinti su ABS sistema:
1. Pradėkite nuo pagrindinio stabdžių cilindro.
2. Tuomet eikite prie kairiojo, tada dešiniojo priekinio rato.
3. Galiausiai – prie galinių: pirmiausia dešinė, paskui kairė pusė.
Degimas turi būti įjungtas. Kelis kartus paspauskite pedalą, kol jis visiškai įsispaus. Taip pašalinsite slėgį, reguliuojantį ABS. Užtikrinkite, kad cilindro išsiplėtimo bakelis būtų pilnas. Siurblys neturėtų veikti ilgiau nei 2 minutes – darykite pertraukas.
Nuorinant ratus:
Vienas žmogus tvirtina žarnelę prie vožtuvo, kitas spaudžia pedalą. Kai susidaro priešslėgis (padidėjęs pasipriešinimas), pedalą reikia nuspausti iki galo ir laikyti. Tuo metu kitas žmogus atidaro vožtuvą – skystis teka į indą. Kai spaudžiantysis jaučia pasikeitusį slėgį, vožtuvas užveržiamas. Procedūra kartojama, kol nelieka burbuliukų.
Galinių ratų nuorinimas panašus, tačiau degimas įjungiamas tik tuo metu, kai spaudžiamas pedalas. Baigus – išjunkite degimą ir papildykite skystį.
Kaip nuorinti stabdžius automobilyje be ABS?
Pirmiausia patikrinkite stabdžių skysčio bakelį ir, jei reikia, papildykite. Kaip jau žinote, labai svarbu – nuo kurio rato pradėti.

Paprastai rekomenduojama pradėti nuo rato, esančio toliausiai nuo pagrindinio cilindro. Jei cilindras kairėje variklio skyriaus pusėje, tvarka tokia:
dešinysis galinis → kairysis galinis → dešinysis priekinis → kairysis priekinis.
Toliau:
- Naudokite veržliaraktį ir atsukite oro išleidimo vožtuvą (pusė apsisukimo).
- Užmaukite žarnelę ir stebėkite, ar teka skystis su burbuliukais.
- Jei skystis teka tolygiai – užveržkite vožtuvą ir papildykite sistemą nauju skysčiu.
Tai galite daryti su kito asmens pagalba. Procedūra panaši į ABS atvejį:
- Pagalbininkas kelis kartus stipriai nuspaudžia pedalą, paskui laiko jį nuspaustą.
- Tuo metu atsukate vožtuvą, kol skystis išteka.
- Kai pedalas paliečia grindis, informuojama apie tai, o vožtuvas vėl užveržiamas.
Procesą reikia kartoti, kol pedalas vėl bus standus.
Pasirūpinkite savo stabdžiais su „Inter Cars“
Efektyvi stabdžių sistema atsakinga už greičio valdymą ir transporto priemonės sustabdymą – tai kiekvieno vairuotojo prioritetas. Apsilankykite „Inter Cars“ internetinėje parduotuvėje ir susipažinkite su mūsų stabdžių sistemų atsarginių dalių asortimentu.
Ieškote sprendimų:
- siekiant išvengti ratų blokavimo?
- padidinti stabdymo tikslumą?
- greitai suremontuoti cilindrą?
Rinkitės iš plataus ABS jutiklių, stabdžių nuorinimo vožtuvų ir pagrindinio cilindro remonto rinkinių asortimento.
Stabdžių nuorinimas – dabar Jūs viską žinote
Dabar žinote, kaip nuorinti stabdžių sistemą, kokios galimos oro patekimo priežastys ir kokie požymiai į tai signalizuoja. Pati procedūra nėra sudėtinga, tačiau svarbu laikytis tinkamos eigos.
Nenuvertinkite stabdžių sistemos gedimų – nuo jos priklauso ne tik Jūsų, bet ir kitų eismo dalyvių saugumas.
Dažnai užduodami klausimai (DUK)
Dėl ko į stabdžių sistemą patenka oras?
Viena priežasčių – mechanikų aplaidumas, kai praleidžiama nuorinimo procedūra. Kita – nesandarumai, dėl prasisunkimo ar žarnelių pažeidimų. Trečia – stabdžių skysčio perkaitimas dėl intensyvaus stabdymo.
Ką reiškia, kad stabdžių sistemoje yra oro?
Tai – sistemos nesandarumas, dėl kurio vietoj skysčio į ją patenka oras. Dėl to slėgis sistemoje nebeveikia tinkamai ir stabdymo jėga tampa per silpna.
Kokie yra oro buvimo stabdžių sistemoje požymiai?
Požymiai: minkštas ar spyruokliuojantis pedalas, netolygus stabdymas, ilga pedalo eiga, garsai iš sistemos – traškėjimas, trankymas ar girgždėjimas.