Toyota Auris 1.6 – techniniai duomenys, dažniausi gedimai ir atsarginių dalių kainos
Jei ieškote kompaktiško ir patogaus automobilio, skirto kasdieniam važiavimui mieste ar į darbą – Toyota Auris 1.6 gali būti puikus pasirinkimas. Įdomu tai, kad šio modelio pavadinimas kilęs iš lotyniško žodžio aurum, reiškiančio auksą. Ar galima šį automobilį palyginti su tauriuoju metalu?
Miesto automobilis visų pirma turi būti patogus, užtikrinti malonų vairavimą ir patogų parkavimą. Nenuostabu, kad kompaktiški hečbekai yra itin populiarūs Lietuvoje. Tokiems automobiliams būdingos mažos degalų sąnaudos, todėl jų eksploatacija yra ekonomiška. Be to, jie puikiai tinka tiek kasdieniam važinėjimui, tiek ilgesnėms kelionėms. Renkantis hečbeką, vairuotojai dažnai vertina ekonomiškumą ir pakankamą vidinę erdvę.
Ar Toyota Auris 1.6 atitinka šiuos reikalavimus? Sužinokite apie pagrindinius šio modelio privalumus, dažniausius gedimus ir atsarginių dalių kainas.
Toyota Auris 1.6 – modelio istorija

Toyota Auris 1.6 debiutavo 2007 m., pakeitusi itin populiarią Toyota Corolla. Šis sprendimas buvo priimtas siekiant pritraukti jaunesnę auditoriją, kuriems naujas pavadinimas turėjo atrodyti patrauklesnis. Nors modelis keitėsi, jis išlaikė daug techninių panašumų su savo pirmtaku – tiek grindų platforma, tiek konstrukciniais komponentais.
Pirmasis viešas Toyota Auris pristatymas įvyko 2006 m. Paryžiaus automobilių parodoje. Po šešerių metų pasirodė antroji versija – Auris II, su moderniu interjeru ir nauju kėbulu. Toyota Auris 1.6 buvo gaminama nuo 2006 iki 2010 m. Be šio variklio, modelyje buvo montuojami ir kiti agregatai, pavyzdžiui, 1.4 l variklis su 97 AG (130 Nm) bei nuo 2008 m. mažesnis 1.3 l variklis (naudojamas ir Toyota Yaris) su 101 AG ir 132 Nm sukimo momentu.
Modelio ypatybės

Toyota Auris I buvo siūloma tik hečbeko kėbulo versijoje – su trejomis arba penkiomis durimis. Nepaisant laiko, automobilio dizainas išlieka modernus, ypač dėl didelių priekinių ir galinių žibintų, kurie sklandžiai integruoti į automobilio šonines dalis. Viduje – erdvus ir estetiškas interjeras, kurį vairuotojai giria už patogumą tiek priekyje, tiek gale. Tai leidžia patogiai keliauti ir su šeima. Be to, Toyota Auris 1.6 pasižymi aukštu saugumo lygiu – automobilis gavo aukščiausią įvertinimą EuroNCAP priekinio susidūrimo bandymuose. Nepaisant to, kad tai miesto automobilis, Toyota Auris 1.6 (benzinas) puikiai tinka ir ilgesnėms kelionėms. Tiesa, dėl trumpų pavarų santykių, penktos pavaros indikatoriaus lemputė įsižiebia jau pasiekus 50 km/h greitį. Automobilis vertinamas už puikų valdymą, efektyvius stabdžius, minkštą sankabą ir aukštą pavarų perjungimo svirtį. Auris 1.6 interjeras išlieka erdvus, o didelės ir kietos sėdynės užtikrina komfortą net ilgesnėse kelionėse.
Toyota Auris 1.6 – techniniai duomenys
Kėbulo matmenys:
- Ilgis: 4220 mm
- Plotis: 1760 mm
- Aukštis: 1515 mm
- Ratų bazė: 2600 mm
- Priekinės ašies tarpvėžė: 1524 mm
- Galinės ašies tarpvėžė: 1522 mm
- Priekinė iškyša: 890 mm
- Galinė iškyša: 730 mm
- Bagažinės talpa: 360 l (nesulenkus sėdynių), 1200 l (sulenkus sėdynes)
- Pakabos tipas: MacPherson statramsčiai (priekyje), torsioninė sija (gale)
Variklio parametrai (1.6 benzinas):
- Darbinis tūris: 1598 cm³
- Galia: 124 AG (91 kW) esant 6000 aps./min.
- Sukimo momentas: 157 Nm esant 5200 aps./min.
- Cilindrų skaičius: 4 (eilėje)
- Vožtuvų skaičius: 16
- Suspaudimo laipsnis: 10:1
Taip pat yra prieinama galingesnė versija – Toyota Auris 1.6 132 AG, skirta dinamiškesniam vairavimui.
Toyota Auris 1.6 – dažniausi gedimai

Toyota Auris 1.6 turi gerą reputaciją dėl patikimumo, tačiau tam tikri gedimai kartais pasitaiko.
Pavarų dėžės problemos
Pasitaiko pavarų dėžės guolių pažeidimų, kurie gali lemti brangų remontą. Tai dažniausiai priklauso nuo buvusių savininkų priežiūros – ar buvo reguliariai keičiama pavarų dėžės alyva.
Dažų dangos defektai
Automobilio dažų danga yra minkšta, todėl senesni modeliai gali turėti įbrėžimų ar korozijos židinių.
Rankinio stabdžio ir stabdžių nusidėvėjimas
Rekomenduojama patikrinti rankinio stabdžio būklę – jei jaučiamas per didelis laisvumas, galiniai stabdžių suportai gali būti pažeisti. Stabdžių diskai ir trinkelės taip pat gana greitai dėvisi – jų keitimas gali būti reikalingas jau po 40 tūkst. km.
Galios kritimas
Kartais vairuotojai skundžiasi galios sumažėjimu, ypač staigiai akseleruojant. Tokiais atvejais būtina atlikti kompiuterinę diagnostiką, kuri padeda nustatyti gedimo priežastį.
Variklio gedimai
Benzininiai varikliai, ypač 124 AG "Dual VVT-i" ir 132 AG "Valvematic" versijos, yra laikomi patikimais. Tarp retesnių problemų – aušinimo skysčio siurblio pažeidimai.
Toyota Auris 1.6 – dujų sistemos įrengimas
Šis modelis puikiai tinka SND dujų sistemai montuoti, todėl galima dar labiau sumažinti eksploatacines išlaidas. Benzino sąnaudos siekia apie 7,6 l/100 km, o dujų – apie 9 l/100 km, be reikšmingo dinamikos praradimo. Rekomenduojama rinktis ketvirtos kartos sekvencinę dujų sistemą, kurios įrengimo kaina – apie 5-6 tūkst. zlotų.
Santrauka
Toyota Auris 1.6 – patikimas, ekonomiškas ir saugus automobilis, tinkamas tiek miestui, tiek ilgesnėms kelionėms. Modelis pasižymi erdviu interjeru, geru valdymu ir nedidelėmis eksploatacinėmis išlaidomis. Atsarginės dalys lengvai prieinamos, o automobilio techninė priežiūra nesudėtinga. Atsarginių dalių asortimentą galite rasti čia: https://ic24.lt
Dažnai užduodami klausimai (DUK)
Kokios yra Toyota Auris 1.6 (benzinas) degalų sąnaudos?
Vidutinės Toyota Auris 1.6 degalų sąnaudos – apie 7,6 l/100 km kombinuotu režimu. Mažiausios sąnaudos trasoje – apie 6,6 l/100 km važiuojant 80–90 km/h greičiu.
Kurį Toyota Auris variklį pasirinkti?
Siūlomos dvi versijos: 1.6 124 AG ir 1.6 Valvematic 132 AG. Abu varikliai pasižymi patikimumu, tačiau 132 AG versija siūlo daugiau dinamikos.
Ar verta pirkti Toyota Auris 1.6?
Tikrai taip. Tai patogus šeimos automobilis su nedidelėmis eksploatacinėmis išlaidomis, gera įranga ir patikima konstrukcija. Dujų sistemos įrengimas leidžia dar labiau sumažinti eksploatacijos kaštus.