Paskelbimo data: 2024-12-17

Variklis 1.6 THP: specifikacijos, gedimai ir privalumai

Išsirinkti automobilį ne visuomet būna lengva užduotis, ypač jei neturite didesnės patirties. Koks variklis būtų geriausias? Ar verčiau rinktis patikrintus ir populiarius variklius, o gal ieškoti neįprastų sprendimų? Iš tikrųjų kyla daug klausimų, bet atsakymus į juos rasite šiame straipsnyje. Sužinosite, ar verta pirkti transporto priemonę su varikliu 1.6 THP. Ką verta žinoti apie variklį, kuris turėjo tapti proveržiu, o vėliau paaiškėjo, kad yra problematiškas ir nepateisinęs lūkesčių nestandartiniais gedimais?

Variklis 1.6 THP – tai „PSA Group“ (nuo 1991 m. iki 2016 m. vadinosi PSA „Peugeot Citroën“) bendradarbiaujant su BMW sukurtų variklių šeimos atstovas. Pirmą kartą jis buvo sumontuotas modelyje „Mini Cooper S“, o po to atsirado ir „Citroën“ bei „Peugeot“ markių transporto priemonėse. Tačiau laikui bėgant automobilių savininkai ir mechanikai, nepaisant daugelio šių variklių privalumų, ėmė skųstis dėl bėdų, kurių sukeldavo variklis 1.6 THP. Dėl tam tikrų jo gedimų šio variklio naudojimą pradėta traktuoti kaip rizikingą. Ar tikrai verta jo bijoti?

Iš šio straipsnio sužinosite:

• kaip buvo sukurtas variklis 1.6 THP;

• kokia yra variklio 1.6 THP sandara;

• kokie yra variklio 1.6 THP trūkumai;

• kaip pasirūpinti varikliu THP.

Labai daug pakeitęs gamintojų bendradarbiavimas


XXI amžiaus pradžioje bendradarbiauti pradėję tokie automobilių gamintojai kaip PSA ir BMW („Mini“ savininkas) siekė sukurti naują šiuolaikiškų benzininių variklių, kurie atitiktų vis griežtesnius išmetamųjų dujų emisijos normų reikalavimus, liniją. Teoriškai aljansas turėjo duoti ne tik apčiuopiamą ekonominę naudą abiem partneriams, bet ir sukurti variklį, kuris pasižymėtų geriausiais žinomų „Mini“, BMW ar „Peugeot“ variklių bruožais. Partnerių tikslas buvo sukurti visą gamą variklių, kurie ateityje pakeistų didelius variklius be turboįpūtimo. Įtempto darbo vaisiai – sukonstruoti varikliai, kurių darbinis tūris buvo 1,4 ir 1,6 litro. Automobiliuose juos pradėta montuoti 2006 metais, t. y. po 4 metų nuo bendradarbiavimo sutarties pasirašymo. Pasirodė versijos tiek su turbokompresoriais (žymimos THP), tiek be turboįpūtimo (žymimos VTi). Iš pradžių nauji sprendimai buvo montuojami automobiliuose „Peugeot 207“ ir „Mini One“. Po kurio laiko varikliai VTi ir THP buvo montuojami vėliau pasirodžiusiuose modeliuose.





Pradžia – daug žadanti: kuo viliojo variklis THP


Variklio THP konstrukcija buvo tikrai novatoriška. Turbokompresorių ir tiesioginio degalų įpurškimo sistemų panaudojimas leido pasiekti didelę galią ir sukimo momentą, esant pakankamai žemoms degalų sąnaudoms. Šios technologijos pritaikymas variklyje, kurio darbinis tūris sudaro 1,6 litro, leido išgauti galią, lygintiną su didesniais 2,0 litrų tūrio varikliais, bet su gerokai žemesniu CO₂ emisijos lygiu.

Variklis 1.6 THP debiutavo modelyje „Mini Cooper S“ bei „Peugeot 207 RC“, o po to buvo montuojamas daugelyje kitų modelių, pavyzdžiui, BMW 1, „Peugeot 308“, „Citroën DS3“. Po premjeros variklis greitai pelnė pripažinimą. Galia, našumas ar darbo kultūra, taip pat inovaciniai technologiniai sprendimai pelnė jam apdovanojimą „International Engine of the Year“ 1.4–1.8 litro kategorijoje, ir šio titulo variklis niekam neperleido ištisą dešimtmetį.




Pirmosios abejonės


Gana greitai paaiškėjo, kad novatoriška variklių THP serija turėjo ir trūkumų. Jau po keliasdešimties tūkstančių nuvažiuotų kilometrų prasidėdavo pirmosios bėdos. Dauguma variklių turėjo problemų dėl paskirstymo grandinių – jos išsitempdavo, o tai galėjo sukelti rimtų pažeidimų. Tai buvo konstrukcijos klaida, kurios remontas buvo gana brangus, o kai kuriuose automobiliuose brokuota paskirstymo grandinė buvo keičiama kelis kartus. Nepaisant to, variklis 1.6 THP neprarado populiarumo. Daugybė pranašumų daugeliui vartotojų kompensavo patikimumo problemas.

Variklio 1.6 THP serijos


Varikliai 1.6 THP turi kelias skirtingos galios versijas. Visose serijose naudojami turbokompresoriai ir tiesioginis degalų įpurškimas. Žemiau pateikiame atskirų variklių versijų charakteristikas.

• EP6DT – pirmoji 150 AG arba 140 AG galios variklio versija, išleista 2007 metais, kuri buvo montuojama automobiliuose „Peugeot 207“, „Peugeot 308“, „Citroën C4“ bei „Mini Cooper S“.

• EP6CDT – 156 AG galios variklis, išleistas 2009 metais. Tai patobulinta EP6DT versija su pagerinta turboįpūtimo sistema, kuri leido padidinti galią. Montuojama automobiliuose „Peugeot 3008“, „Peugeot 5008“, „Citroën DS3“, „Citroën DS4“ bei BMW 1.

• EP6CDTX – 163 AG galios versija, techniškai artima versijai EP6CDT, bet kiek didesnės galios. Dažniausiai naudojama „Citroën“ modeliuose DS4 ir DS5.

• EP6CDTM – 184 AG galios variklis, kuris debiutavo 2010 metais automobilyje „Mini Cooper S“. Turi šiuolaikišką turbokompresorių „Twin Scroll“ bei sistemą „Valvetronic“ (pažangi vožtuvų valdymo technologija, leidžianti reguliuoti įsiurbimo vožtuvų eigos ilgį).

• EP6FDTR – tai galingiausia variklio 1.6 THP versija, kurios galia – net 270 AG, taip pat žinoma kaip 1.6 THP 270. Debiutavo 2015 metais („Peugeot 308 GTi“). Technologija „Twin-Scroll“ užtikrina geresnį turboįpūtimą, be to, variklis turi sistemą „Valvetronic“.




Variklis 1.6 THP 156 AG: būdingi bruožai


Kai jau žinome šios nepaprastai įdomios konstrukcijos istoriją, laikas atkreipti dėmesį į jos techninius aspektus. Variklis 1.6 THP – tai agregatas, kuris išsiskiria dideliu sudėtingumu, bet, nepaisant to, nusipelno apžvalgininkų ir vairuotojų pripažinimo visame pasaulyje. Žinoma, negalima nekreipti dėmesio į jo gedimų dažnį, bet jis taip pat turi daug pranašumų.

Variklis 1.6 THP pasižymi aukštu sukimo momentu net tuomet, kai veikia ekstremaliai žemais sūkiais – nuo 1200 iki 1400 aps./min. Toks rodiklis užtikrina pakankamą efektyvumą. Daugeliui kasdien važinėjančių vairuotojų tai turi didelę reikšmę.

Taip pat verta paminėti beveik visišką „turbo skylės“ nebuvimą. Dėl technologijos THP (Turbo High Pressure) variklis išlaiko didelį efektyvumą tuo pat metu išlaikydamas mažą degalų poreikį. Tačiau pastarasis aspektas daug priklauso nuo vairavimo stiliaus bei automobilio eksploatacijos. Jei laikomasi pagrindinių taisyklių, galima sulaukti visiškai neblogų rezultatų. Santūrus vairavimo stilius ir reguliari variklio priežiūra gali užtikrinti protingas degalų sąnaudas, kurios važinėjant mišriuoju režimu (miestas–trasa) gali siekti 6–7 litrus šimtui kilometrų.

Variklis 1.6 THP: pažeidimai ir gedimai


Klientai, kurie pasirinko transporto priemones su pirmosios THP variklių serijos gaminiu, susidurdavo su besikartojančiomis brokuotų paskirstymo mechanizmo įtempiklių sukeliamomis problemomis. Defektas pasireikšdavo automobiliuose, pagamintuose iki 2010 metų. Paskirstymo įtempiklis naudojo alyvą iš variklio tepimo sistemos, o atsiradę nesandarumai sukeldavo netinkamą įtempimą variklio kaitinimo fazėje. Tokio tipo problemų pasekmės buvo pastebimas galios kritimas, netolygus veikimas tuščiąja eiga, sunkumai paleidžiant variklį bei per didelis paskirstymo grandinės išsitempimas.

Pirmieji požymiai išryškėdavo jau nuvažiavus vos 40–50 tūkst. km. Dažniausias jų – garsus variklio veikimas iškart jį paleidus. Kaip dažniausiai būna paskirstymo grandinės pažeidimo atvejais, ši problema sukelia tolesnes bėdas, todėl po to nereikėdavo ilgai laukti vožtuvų ir cilindrų galvutės pažeidimų. Sunku teigti, kad pirmieji klientai galėjo džiaugtis tuo, ką suteikdavo variklis 1.6 THP. Problemų atsirasdavo netrukus po automobilio pirkimo, o tai gerokai kenkė variklio reputacijai.

„Pažeistas įtempiklis bei gedimai paskirstymo grandinėje labai dažnai sukelia paskirstymo fazių nusimušimą ir degimo proceso trikdžių. Būtent todėl taip svarbu reaguoti pasirodžius pirmiesiems šio gedimo požymiams. Priešingu atveju gali prireikti labai brangaus remonto“, – sako ekspertas iš „Inter Cars“.







Variklis 1.6 THP: gedimai, kuriais skundėsi vairuotojai


Paskirstymo grandinės problemos buvo nemalonios, bet, deja ne vienintelės, su kuriomis susidurdavo vairuotojai. Eksploatuojant pasitaikydavo ir kitų gedimų.

• Dėl grandinės, jungiančios galvutės velenus, išsitempimo paskirstymo velenas dildavo kontaktuodamas su įdėklais ir keldavo triukšmą, o galiausiai tai baigdavosi minėtais rimtais galvutės pažeidimais. Neįmanoma buvo nekreipti dėmesio į šią problemą, nes pažeista galvutė iš pradžių apsunkindavo važiavimą, o po to važiuoti tapdavo visiškai nebeįmanoma.

• Variklis 1.6 THP 156 AG taip pat turėjo problemų su įsiurbimo kolektoriumi ir nestandartine aušinimo skysčio siurblio pavaros konstrukcija (papildomas diržas).

• Alyvos slėgiu valdomi variatoriai užsiblokuodavo vienoje kraštutinėje padėtyje, ir tai buvo smarkaus galios kritimo bei padidėjusių degalų sąnaudų priežastis, o prietaisų skydelyje užsidegdavo kontrolinės lemputės. Variklis pereidavo į avarinį režimą, o tai ribodavo jo galimybes.



Variklis 1.6 THP: vėlesnės serijos


Variklio gamintojai žinojo apie techninius trūkumus, su kuriais kasdien turėjo susidurti vairuotojai, pasirinkę šiuos sprendimus. Vėlesnėse versijose buvo atlikti pakeitimai, kurie sustiprino paskirstymo grandinės įtempiklį ir pritaikė variklį pagal normos „Euro 5“ reikalavimus.

Reikia pripažinti, kad vėlesnėse THP serijose varikliai buvo sutvarkyti taip, kad daugumos paskirstymo grandinės įtempiklių problemų neliko, bet vis dar nebuvo viskas idealu. Tačiau iš tikrųjų gamintojai niekad nesusidorojo su šiuo trūkumu iki galo, o tai turi įtakos variklio patvarumui. Kadangi gamta nemėgsta tuštumos, situaciją pradėjo spręsti nepriklausomi mechanikai, turintys ilgametę patirtį, susijusią su THP sprendimais, ir jau žinantys, kaip elgtis su varikliais, kad jie gyvuotų kiek ilgiau.

• Reguliarus alyvos keitimas. Variklio alyva – pagrindinis tinkamo jo veikimo veiksnys, o jos reguliarus keitimas užtikrina tinkamą tepimą ir aušinimą. THP varikliams mechanikai dažnai rekomenduoja trumpinti alyvos keitimo intervalus, pavyzdžiui, kas 10 000 km arba kartą per metus, atsižvelgiant į tai, kas įvyksta anksčiau. Taip pat svarbu naudoti gamintojo rekomenduojamą, tinkamų specifikacijų alyvą.

• Paskirstymo grandinės kontrolė, prireikus – keitimas. Mechanikai rekomenduoja reguliariai tikrinti paskirstymo grandinės būklę, o pastebėjus bet kuriuos padidinto susidėvėjimo požymius arba grandinės išsitempimą siūlo nedelsiant ją pakeisti.

• EGR vožtuvo ir sklendės valymas. Šiuose varikliuose, EGR vožtuve ir sklendėje dažnai kaupiasi suodžiai, o tai gali kelti įvairių problemų. Reguliarus šių elementų valymas yra svarbus norint palaikyti tinkamą variklio veikimą.

• Programinės įrangos atnaujinimas. Kai kuriais atvejais programinės įrangos, reguliuojančios variklio veikimą, atnaujinimas gali padėti išspręsti dalį problemų.

• Reguliarus turbokompresoriaus tikrinimas ir galimas keitimas. Mechanikai rekomenduoja reguliariai tikrinti turbokompresoriaus būklę, nes tai esminis turboįpūtimo sistemos elementas.

• Aušinimo skysčio siurblio keitimas. Aušinimo skysčio siurblys yra reikalingas tinkamai variklio temperatūrai palaikyti, o jos pažeidimas gali sukelti rimtų gedimų. Mechanikai rekomenduoja reguliariai kontroliuoti šį siurblį, o prireikus – ir pakeisti.

Variklis 1.6 THP: tinkama eksploatacija gali apsaugoti nuo gedimų


Galima pastebėti, kad variklis THP yra problemiškas – jam būdinga daugybė gedimų. Tačiau, kaip jau minėjome, jo naudojimo patirtis leido sukurti nerašytas šio tipo variklių tinkamos eksploatacijos taisykles. Pasinaudojus gerais praktikos patarimais, kurių rasite šiame tekste, jums pavyks gerokai pailginti automobilio gyvybingumą ir užkirsti kelią 1.6 THP varikliams būdingoms problemoms.

Susipažinkite su trimis svarbiausiomis taisyklėmis, kurios pagerins THP variklio veikimą.

• 1. Keisti alyvą. Varikliuose THP alyva turi būti keičiama kas 10 tūkst. km. Šis aspektas yra ypač svarbus važinėjant po miestą. Rekomenduojama kaskart nuvažiavus 500–1000 km tikrinti alyvos lygį. Svarbu naudoti aukščiausios klasės alyvas, nes variklis yra labai jautrus ir reikalauja specializuotų tepimo priemonių, kurių specifikacijos – ACEA C3, o klampumas – SAE 5W-30 arba 5W-40.

• 2. Kontroliuoti paskirstymo mechanizmą. Bent kartą kas 2 arba 3 alyvos keitimus turite patikrinti paskirstymo mechanizmo būklę. Be to, pakeiskite šį elementą po 100 tūkst. km ridos.

• 3. Valyti įsiurbimo sistemą. Degėsiai – didelė variklių 1.6 THP problema. Kas 50–60 tūkst. km verta išvalyti įsiurbimo sistemą ir vožtuvus. Tam pasinaudokite specialiomis priemonėmis, palengvinančiomis degėsių šalinimą. Jei jūsų variklio rida viršija 100 tūkst. km, taip pat išvalykite purkštuvus, nuimkite ir kruopščiai išplaukite įsiurbimo kolektorių.

Be to, labai gera praktika vairuojantiems automobilius su varikliais THP – pilti 98 oktanų benziną, nes jame yra daugiau valomųjų priedų, kurie stabdo degėsių susidarymą. Be to, šie degalai yra atsparesni smūginiam degimui (detonacijoms). Esant aukštoms benzino kainoms šis sprendimas jūsų nenudžiugins, bet atminkite, kad variklių remontas yra brangus ir, jei jo galima išvengti, verta tai padaryti.

Variklis 1.6 THP: problemos, į kurias būtina reaguoti

Nuo senų laikų gerai žinoma, kad profilaktika yra geriau už gydymą. Būtent dėl to, kai tik pastebėsite bent vieną iš žemiau nurodytų variklio gedimo požymių, kreipkitės į profesionalias dirbtuves. Priešingu atveju jūsų lauks didelės išlaidos arba net variklio remontas.

Tai turi atkreipti jūsų dėmesį:

• barškėjimas paskirstymo mechanizme,

• užvedimo trikdžiai,

• trūkčiojimas greitėjant,

• galios kritimas,

• variklio temperatūros kilimas,

• alyvos lygio kontrolinės lemputės,

• išmetamųjų dujų kvapas automobilio salone.

Pasirūpinkite varikliu su „Inter Cars“


Jūsų garaže stovi transporto priemonė su varikliu 1.6 THP? Šio tipo varikliai geba sukelti galvos skausmą, todėl jums prireiks aukštos kokybės atsarginių dalių bei aksesuarų, kurie padės tinkamai pasirūpinti varikliu. Tarp jų rasite reikiamą aukštos kokybės variklių alyvą, kuri padės pailginti variklio naudojimo laiką. Viską, ko jums reikia, rasite „Inter Cars“ parduotuvėse.

Jei reikia pagalbos ieškant tinkamo sprendimo, susisiekite su mūsų specialistais – greitai sulauksite pagalbos bei profesionalaus patarimo.

Nuomonės apie variklį 1.6 THP skiriasi


Nereikia savęs apgaudinėti – variklis 1.6 THP priverčia naudotoją laikytis kelių taisyklių. Priešingu atveju jis tampa labai problematiškas ir gali per trumpą laiką ištuštinti jūsų piniginę.

Naudotojų patirtis aiškiai parodo, kad technologija THP geriausiai tinka mažų gabaritų automobiliams. Jei pažvelgsime į didesnius automobilius, efektyvumas jau nebėra toks įspūdingas, o dėl didesnių degalų sąnaudų automobilius su varikliu 1.6 THP tampa brangu eksploatuoti kasdien.

Dažnai užduodami klausimai (FAQ)


Kaip buvo sukurtas variklis 1.6 THP?

Šis variklis – tai 2002 metais PSA ir BMW užmegzto bendradarbiavimo rezultatas. Darbo tikslas buvo sukurti universalų benzininį variklį, kuris galėtų susidoroti su visomis sąlygomis ir pakeistų anksčiau naudotus sprendimus. Buvo siekiama standartizuoti inžinerinius ir gamybos sprendimus, naudojamus varikliuose 1.6 THP.

Kokie yra variklių 1.6 THP pranašumai ir trūkumai?

Pagrindiniai pranašumai, kurie turi įtakos šių variklių populiarumui, – jų efektyvumas bei našus veikimas net esant žemiems variklio sūkiams. Kalbant apie trūkumus, pirmiausia reikia pažymėti gedimų dažnį.

Kuriuose automobiliuose varikliai THP pasirodė geriausiai?

Variklis 1.6 THP idealiai tinka nedidelėms transporto priemonėms. Didesniuose automobiliuose jis tampa didesnių degalų sąnaudų priežastimi ir jau nebepasižymi tokiu įspūdingu efektyvumu.